Visa a emis peste 100 de milioane de tokenuri în CEE.
Publicitate
În domeniul plăților, tokenurile înlocuiesc datele cardului și le transformă într-un cod care nu poate fi descifrat. Fiecare token este unic, astfel că nu poate fi spart sau exploatat de infractorii cibernetici, protejând în acest mod detaliile de plată.
Tokenurile sunt generate automat, spre exemplu atunci când un utilizator își salvează datele de card într-o platformă de streaming, la un magazin online sau în portofelul digital de pe smartphone. Pot exista mai multe tokenuri generate pentru același card - fiecare dintre ele are asociat un număr unic și poate fi folosit exclusiv pe aplicația sau dispozitivul în care este stocat. Acesta este unul dintre motivele pentru care Visa Token Service (VTS) a emis mai mult de 100 de milioane de tokenuri în Europa Centrală și de Est - un număr considerabil mai mare decât cel al cardurilor fizice Visa din regiune.
Tokenizarea este următoarea etapă în evoluția plăților digitale, inițiată de adopția și răspândirea plăților contactless, utilizatorii preferând din ce în ce mai mult să folosească un card virtual și smartphone-ul pentru a face plăți. Astăzi, tokenurile sunt folosite într-o măsură mult mai mare pentru plățile online și vor conduce în viitorul apropiat la ștergerea graniței dintre plățile online și cele în magazinele fizice, deschizând calea pentru noi metode și soluții de plată.
Prin utilizarea tokenizării și altor tehnologii, precum biometria, plățile pot fi automatizate până în punctul în care vor deveni aproape de neobservat. Un exemplu în acest sens este plata automată la finalizarea unei curse cu scuterul electric închiriat sau cu o mașină comandată din aplicația de ridesharing, precum și în cazul confirmării unei comenzi într-o aplicație de livrare mâncare.
Volumul tranzacțiilor realizate cu carduri Visa prin intermediul tehnologiei de tokenizare, în Europa Centrală și de Est, a crescut de patru ori mai rapid decât toate celelalte tranzacții Visa din regiune, în 2022 comparativ cu anul anterior. Tokenizarea este o tehnologie relativ nouă, iar Visa, împreună cu partenerii săi, continuă să exploreze potențialul ei.
Instituțiile financiare care permit tokenizarea oferă acest serviciu unui număr din ce în ce mai mare de comercianți online atunci când utilizatorii își înregistrează detaliile cardului în magazinul lor. Astfel, clienții nu mai trebuie să introducă datele de card de fiecare dată când vizitează magazinul respectiv și au parte de o experiență de plată mult mai rapidă și mai confortabilă. În același timp, soluția ajută comercianții să reducă rata de abandon a coșului de cumpărături și să crească loialitatea clienților.
La nivel global, tokenurile au contribuit în primele trei luni din 2023 la creșterea ratei de aprobare a plăților digitale cu 3% și la diminuarea ratei de fraudă cu 30%, în cazul a peste 8.500 de instituții emitente din 189 de țări și 2,4 milioane de comercianți.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu