Modul în care funcționează mașina joacă un rol esențial în înțelegerea ei și a anumitor probleme care și-ar putea face apariția.
Spre exemplu, să spunem că îți iei mașina și conduci pe un drum, iar indicatorul aferent uleiului se aprinde în bordul ei. În general, acest lucru înseamnă că este timpul să schimbi uleiul, însă poate avea și multe alte semnificații. În general, schimbarea uleiului în orice autoturism este o procedură foarte ușoară și rapidă, astfel încât motorul să poată rămâne curat și să funcționeze în mod eficient. Cu toate acestea, schimburile regulate de ulei sunt cele care te ajută la eliminarea contaminanților care s-au depozitat, având un impact direct asupra prelungirii duratei de viață. De aceea, uleiul de motor este o investiție extrem de utilă, care nu trebuie să fie evitată.
Din punct de vedere tehnic, uleiul de motor reprezenta în trecut un simplu amestec pe bază de ulei și aditivi. Acesta a fost special gândit pentru a ajuta la lubrifierea pieselor de motor, la curățarea, răcirea și protejarea motorului. În zilele noastre, uleiul de motor sintetic modern are un rol mult mai mare decât lubrifierea. La rândul lui, acesta oferă o protecție sporită împotriva uzurii, păstrând vâscozitatea la diferite temperaturi și contribuind la prevenirea acumulării de acid.
Imaginea uleiului de motor luată de la autopieseonline24.ro
De asemenea, este important de știut faptul că uleiul de motor este încă realizat din uleiuri de bază și aditivi, însă calitatea sa a fost îmbunătățită dramatic pe parcursul timpului. Aditivii reprezintă până la 30%, fiind obținuți din substanțe chimice care acționează ca detergenți, antioxidanți, inhibitori de coroziune și chiar ca elemente care contribuie la indicele de vâscozitate.
Atunci când ne referim la uleiul de motor, vorbim deseori despre termenul de vâscozitate. Acesta, la rândul lui, se referă la ușurința cu care uleiul se toarnă la o anumită temperatură. Cu cât este mai subțire uleiul, cu atât acesta reușește să curgă mai ușor la temperaturi scăzute, ceea ce conduce la o vâscozitate mai mică. În mod analog, uleiurile mai groase dispun de o vâscozitate mai mare.
Atunci când temperatura de afară este una scăzută, uleiurile subțiri afectează frecarea și contribuie la pornirea mai rapidă a motoarelor. În mod analog, temperaturile ridicate fac ca și uleiurile groase să păstreze presiunea uleiului, suportând chiar și sarcini mai grele.
În același timp, este important de menționat faptul că indicele de vâscozitate este cel care măsoară capacitatea uleiului de a rezista la schimbările de vâscozitate atunci când temperaturile sunt afectate de nenumărate schimbări. Cele mai multe dintre uleiurile de motor dispun de amelioratori ai indicelui de vâscozitate, care utilizează aditivi polimerici astfel încât să mențină vâscozitatea constantă pe o gamă largă de temperaturi.
Având la dispoziție toate aceste informații, ai o imagine de ansamblu cu privire la uleiul de motor și la utilitatea lui în bună funcționalitate a autoturismului tău!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News