Noile modele electrice ale Toyota ar putea rămâne fără roți, astfel că au fost rechemate în service.
Gigantul industriei auto Toyota recheamă 2.700 dintre primele sale vehicule electrice produse în serie din cauza temerilor că le-ar putea cădea roțile. Un purtător de cuvânt a declarat pentru BBC că șuruburile de pe roțile bZ4X se ”pot slăbi până la punctul în care roata se poate desprinde de vehicul” după ”o utilizare cu kilometraj redus”.
Rechemarea vine la mai puțin de două luni după ce mașina a fost lansată în Japonia.
Producătorul auto Subaru mai spune că din același motiv va rechema 2.600 de mașini electrice pe care le-a dezvoltat împreună cu Toyota. Vineri, Toyota a transmis într-un comunicat că a emis o rechemare pentru siguranță pentru 2.700 de SUV-uri bZ4X în SUA, Europa, Canada și Japonia.
”Dacă o roată se desprinde de vehicul în timpul conducerii, ar putea duce la pierderea controlului vehiculului, crescând riscul unui accident. Nimeni nu ar trebui să conducă aceste vehicule până când remedierea nu este efectuată”, a spus un purtător de cuvânt.
BBC afirmă că unele modele bZ4X nu au fost rechemate. Cu toate acestea, un purtător de cuvânt al Toyota a refuzat să comenteze câte vehicule a produs compania. Toyota a declarat că a notificat joi autoritățile de reglementare japoneze despre defecțiune și cauza problemei este ”încă în curs de investigare”.
Un alt producător de mașini japonez, Subaru, a mai spus că recheamă 2.600 de unități ale Solterra, prima sa mașină complet electrică dezvoltată în comun cu Toyota, din cauza preocupărilor legate de șuruburile slăbite.
Toyota este privită ca fiind relativ întârziată pe piața vehiculelor electrice, în comparație cu producătorii rivali precum Tesla, care și-a lansat prima mașină electrică în urmă cu 14 ani.
Toyota Motor Corp își va reduce planul global de producție cu aproximativ 100.000 de automobile, până la aproximativ 850.000 de vehicule în luna iunie, din cauza penuriei de semiconductori, a anunțat marți compania, conform Reuters.
Compania nu și-a modificat estimarea de a produce aproximativ 9,7 milioane de vehicule la nivel mondial până în martie 2023.
Constructorul auto a anunțat, de asemenea, suspendarea suplimentară a unor linii de producție din cauza problemelor de aprovizionare declanșate de restricțiile COVID-19 din Shanghai. Suspendarea suplimentară va fi de până la cinci zile între miercuri și 3 iunie, afectând în total 16 linii de la 10 fabrici pentru lunile mai și iunie.
Compania plănuiește să producă în medie aproximativ 850.000 de vehicule pe lună la nivel global din iunie până în august, a declarat, adăugând că lipsa chip-urilor și izbucnirea epidemiei COVID-19 și alți factori fac dificile estimările, scrie Mediafax. Citește continuarea AICI.
Vânzările de vehicule comerciale uşoare (LCV) şi maşini noi în Rusia au scăzut cu 83,5% în mai, la 24.268 unităţi, arată datele publicate luni de Association of European Businesses (AEB), transmite Reuters și Agerpres.
Liderul pieţei a fost marca Lada (deţinută de Avtovaz), care a vândut în mai 6.012 vehicule, în scădere cu 84% faţă de perioada similară din 2021, când a înmatriculat 38.284 unităţi. Renault a livrat luna trecută 1.789 de vehicule, în scădere cu 86% faţă de perioada similară din 2021, când a vândut 12.482 de unităţi. Vezi mai multe informații AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News