Traficul în zona Piaţa Unirii a fost blocat luni dimineaţă, la oră de vârf, iar mii de bucureşteni au fost nevoiţi să stea la cozi interminabile pentru a putea ieşi din zonă.
Conform imaginilor DC NEWS, aglomeraţia a fost cauzată de un accident rutier.
La faţa locului a venit de îndată un echipaj al Poliţiei Bucureşti, dar şi un echipaj SMURD pentru a verifica dacă, din punct de vedere medical, persoanele implicate sunt în regulă.
Vom reveni cu mai multe detalii despre acest incident.
TRAFIC RUTIER DEVIAT SAU RESTRICŢIONAT, PARŢIAL, CA URMARE A LUCRĂRILOR LA INFRASTRUCTURĂ RUTIERĂ:
- Şos. Panduri - Str. Dr. Bagdasar;
- Drumul Taberei - Str. Braşov;
- Str. Doamna Ghica - Şos. Colentina - lucrări realizare pasaj rutier;
- Şos. Berceni - lucrări la noua staţie de metrou "Tudor Arghezi";
- Prelungirea Ghencea de la str. Braşov până la str. Râul Doamnei, lucrări de supralărgire a arterei.
- Str. Turnu Măgurele - Bd. Alexandru Obregia - Bd. Metalurgiei - realizare pasaj rutier suprateran.
- Piaţa Eroii Revoluţiei, benzile I şi II, pe sensul dinspre Şos. Olteniţei către Calea Şerban Vodă - construire pasaj pietonal subteran;
Solicităm conducătorilor auto să circule cu atenţie şi să respecte semnificaţia indicatoarelor montate temporar în zonele menţionate, scrie Agerpres.
ACCIDENTE RUTIERE
În ultimele 24 de ore au fost înregistrate 9 accidente rutiere soldate cu o persoană rănită grav şi 9 persoane rănite uşor.
SEMAFOARE DEFECTE
- Bd-ul Carol I -Calea Moşilor;
- Str. Ştirbei Vodă- Str. Poiana Narciselor;
- Bd-ul. Mircea Vodă - Bd-ul. Matei Basarab;
- Calea 13 Septembrie - Strada Mihail Sebastian;
- Şoseaua Olteniţei - Şoseaua Vitan- Bârzeşti;
- Bd-ul. Expoziţiei- Bd-ul Mărăşti;
- Bd-ul Tineretului- Calea Văcăreşti.
RECOMANDĂRI TRAFIC
Recomandăm conducătorilor auto:
- să nu oprească sau să staţioneze în locuri unde ar putea împiedica desfaşurarea normală a traficului rutier;
- să păstreze liber centrul intersecţiei;
- să nu blocheze calea de rulare a mijloacelor de transport public;
- să nu claxoneze inutil;
- să circule cu prudenţă;
- să adapteze în permanenţă viteza la condiţiile meteo-rutiere;
- să nu depăşească autovehicule oprite în coloană la semafor;
- să nu conducă dacă sunt obosiţi;
- să nu circule la culoarea roşie a semaforului electric;
- să păstreze în mers o distanţă suficientă pentru a putea frâna în condiţii de siguranţă;
- să îşi păstreze calmul în trafic;
- să respecte semnalele poliţiştilor rutieri.
Totodată, pietonilor le recomandăm următoarele:
- să traverseze strada pe marcajul pietonal, prin dreptul indicatoarelor "Trecere pentru pietoni", iar acolo unde sunt instalate semafoare, numai la culoarea verde a acestora;
- să evite să pună conducătorii de autovehicule în situaţia de a frâna brusc pentru a le acorda prioritate;
- să aştepte sosirea autobuzului, troleibuzului sau tramvaiului pe trotuar sau pe refugiile special amenajate;
- după coborârea din mijloacele de transport public să nu traverseze prin faţa sau prin spatele acestora. Traversarea se poate face după plecarea lor din staţie prin locurile rezervate trecerii;
- să constituie pentru cei mici un exemplu pozitiv, respectând regulile de circulaţie.
În cadrul dezbaterii „Haos în trafic, mii de morți pe șosele! Siguranța rutieră, problemă majoră în România“, jurnalistul Val Vâlcu a vorbit despre cum funcționează raportarea încălcărilor legii din trafic în alte țări:
„Mi-am adus aminte, am un prieten în Canada care a venit câteva zile în România și a zis: Domn’le, aici e război, n-am mai văzut așa ceva. Nu mai venise de mult în țară. Își aducea aminte, în anul precedent, a schimbat banda de trei ori. Ei au o regulă foarte simplă: Stai pe banda ta! De ce? Păi, orice abatere se raportează, dar nu la poliție, ci la asigurator și ajungi să nu mai poți plăti asigurarea sau să fie sume fabuloase, cât pentru un Lambourghini, dacă parchezi aiurea sau orice altceva ai face. Se raportează și la asigurări. Ar fi trebuit discutată chestia asta cu cei de la reglementarea asigurărilor, de la ASF.
Asigurările, în unele țări, contribuie la stoparea accidentelor și e și normal că dacă ai un risc mai mare, plătești mai mult. Ai un risc mai mare pentru că nu conduci în limite de siguranță, lași mașina pe linia de tramvai, etc. E greu de crezut că mai iei permisul și că vei putea plăti asigurarea pentru acea mașină“, a precizat Val Vâlcu.
Titi Aur, pilot de raliu şi expert în conducere defensivă, a vorbit, pentru cititorii DC Business, despre o schimbare majoră în ceea ce priveşte despăgubirile pe care le cer firmelor de asigurare victimele accidentelor rutiere.
„În ultimii ani, în ultimii 4-5 ani, românul a învăţat să ceară despăgubiri şi pentru oase rupte, nu numai pentru table îndoite. Pentru că am fost cei mai proşti din Europa până acum, în sensul că atunci când făceam un accident ne plângeam la asigurare: 'nenea asigurătorul, dă-mi şi mie banii să-mi repar maşina, lasă că oasele se îndreaptă ele cumva'. De fapt, în lume, companiile de asigurări plătesc cei mai mulţi bani pentru victime, pentru despăgubirea victimelor accidentelor rutiere, nu pentru table îndoite“, a declarat Titi Aur. VEZI AICI CONTINUAREA
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News