Un șofer nu s-a asigurat la trecerea cu cale ferată, iar în urma impactului cu trenul a avariat locomotiva.
Trenul IR 348 Arad - Craiova - București Nord lovit, duminică dimineață, un autoturism al cărui șofer s-a angajat în trecerea căii ferate fără să se asigure între stațiile Caransebeș și Balta Sărată, informează CFR Călători
Potrivit sursei menționate, în urma impactului produs în urma impactului, locomotiva a fost avariată.
”Cei 96 de pasageri din tren și personalul feroviar nu s-au aflat în pericol. În urma impactului, locomotiva a fost avariată, urmând ca trenul să își reia circulația cu o locomotivă de ajutor, după îndepărtarea de pe linie a vehiculului avariat și finalizarea procedurilor legale”.
Potrivit CFR Călători, informațiile privind circulația trenurilor pot fi obținute astfel:
- la telefon 0219521 – INFO CFR (trafic intern)
- la numerele de telefon din stațiile CFR, ce sunt publicate pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea INFORMAȚII TELEFONICE – https://www.cfrcalatori.ro/informatii-telefonice/
- în aplicația TRENUL MEU (https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Itineraries), se introduce numărul exact al trenului în căsuța indicată și click pe Informații tren.
Se obțin informații în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staționare în următoarea gară și timpul estimat de sosire
- pe site-ul companiei www.cfr.ro sunt funcționale și actualizate permanent camerele web din gările București Nord, Aeroport Henri Coandă, Timișoara, Craiova, Brașov, Iași, Cluj Napoca și Constanța care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor.
- pe site-ul www.cfrcalatori.ro, la Mers tren trafic intern/ Mers trafic international.
- de la personalul nostru din stații.
Conform art. 136 din Codul Rutier, ”la trecerea la nivel cu calea ferată curentă, conducătorul de vehicul este obligat să circule cu viteza redusă și să se asigure că din partea stângă sau din partea dreaptă nu se apropie un vehicul feroviar”, în timp ce potrivit art. 137 ”conducătorul de vehicul poate traversa calea ferată curentă prevăzută cu bariere sau semibariere, dacă acestea sunt ridicate și semnalele luminoase și sonore nu funcționează, iar semnalul cu lumina albă intermitentă cu cadența lentă este în funcțiune”.
De asemenea, potrivit art. 138, ”conducătorul de vehicul este obligat să oprească atunci când: a) barierele sau semibarierele sunt coborâte, în curs de coborâre sau de ridicare; b) semnalul cu lumini roșii și/sau semnalul sonor sunt în funcțiune; c) întâlnește indicatorul Trecerea la nivel cu calea ferată simplă, fără bariere, Trecerea la nivel cu calea ferată dublă, fără bariere sau Oprire”.
În plus, ”în cazul imobilizării unui vehicul pe calea ferată, conducătorul acestuia este obligat să scoată imediat pasagerii din vehicul și să elibereze platforma căii ferate, iar când nu este posibil, să semnalizeze prezența vehiculului cu orice mijloc adecvat”, respectiv ”îi este este interzis să treacă sau să ocolească porțile de gabarit instalate înaintea căilor ferate electrificate, dacă înălțimea sau încărcătura vehiculului atinge ori depășește partea superioară a porții”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu