Anul trecut, numărul de trenuri cu marfă din China care ajung în Ungaria prin stația de transbordare Zahony a crescut de aproximativ zece ori.
Operatorul de marfă Ungaria (RCO-HU) a înregistrat o creștere bruscă a traficului feroviar din Extremul Orient din august 2020. Acest lucru a fost anunțat de Imre Kovacs, președintele Consiliului de administrație al Rail Cargo Hungaria.
În fiecare lună, șase până la opt trenuri soseau din China până la frontiera UE în Ungaria, prin Ucraina, transportând în medie 45-50 de containere. Comparativ cu prima jumătate a anului 2020, numărul de containere de marfă transportate pe calea ferată între China și Europa a crescut cu 41,7%.
În prezent, frontiera polono-bielorusă nu se mai poate ocupa de recepția a aproximativ două sute de trenuri de containere chineze pe lună. Prin urmare, planurile pe termen lung includ construirea celui mai mare terminal feroviar de containere din Europa, la 25 km de orașul de frontieră Chop. Ungurii intenționează să lanseze o operațiune de încercare a instalației în ianuarie 2022. Se așteaptă ca acest lucru să rezolve problema creșterii în continuare a traficului.
În plus, investitorii chinezi sunt interesați să construiască un terminal și un parc tehnologic similar în Transcarpatia, în orașul Chop. Până în prezent, acestea sunt doar planuri pe termen lung, care au fost discutate recent la o întâlnire între reprezentanții Consiliului municipal Chop și delegația din China, informează Bucpress.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu