Lucrătorii feroviari din Austria vor organiza luni o grevă care va opri complet circulaţia trenurilor prin această ţară, după ce negocierile de ultim moment cu privire la majorarea salariilor au eşuat, transmite Reuters.
Amplasată între opt ţări, inclusiv Italia, Germania, Elveţia, Ungaria şi Cehia, Austria este un important nod european pentru transportul feroviar.
Principalul sindicat al lucrătorilor feroviari din Austria a cerut o majorare salarială de 400 de euro pentru cei 50.000 de angajaţi din acest sector.
După ce a cincea rundă de negocieri a eşuat duminică, sindicatul lucrătorilor feroviari a anunţat declanşarea unei greve de avertisment care va dura pe tot parcursul zilei de luni şi va afecta de asemenea traficul feroviar transfrontalier, inclusiv trenurile de noapte.
Vezi și - Cât va dura călătoria cu trenul România - Ucraina și cât de des va circula / video
Pe ruta Rhov-Dilove-Valea Vișeului va circula un tren operat de Ukralizniția, Căile Ferate Ucrainene.
În Maramureș vom avea un tren pe ruta România-Ucraina care va circula de la începutul lunii decembrie a anului în curs. Ukralizniția a făcut, în data de 8 noiembrie, prima intrare de test în zona restaurată Rhov-Dilove-Valea Vișeului (România).
Autoritățile ucrainene au anunțat că traseul va fi operat cu un tren regional construit în Ucraina, iar timpul efectiv de parcurs de la Rhov către Valea Vișeului va fi de aproximativ 40 de minute. Controlul de frontieră și vamal vor fi făcute la bordul trenului, la sosire”, se arată în postarea companiei ucrainene făcută pe Facebook.
Ukralizniția vrea să opereze două curse pe zi, cu posibilitatea transferului de pasageri în trenurile CFR de la Valea Vișeului către Sighetu Marmației, Cluj-Napoca și București. Vă reamintim că CFR Infrastructură a anunțat că pentru reluarea circulației trenurilor de călători pe relația Valea Vișeului (CFR) – Berlibas (UZ), linie cu ecartament larg, SRCF Cluj a desfășurat lucrări de reparații, în regie proprie. Au fost înlocuite aproximativ 1400 de traverse speciale din lemn, 36 de tone de material mărunt de cale și completarea liniei cu 400 de tone de piatră spartă.
Autoritățile au anunțat că SRCF Cluj continuă programul de reparații la infrastructura feroviară, lucrări care au drept scop fluidizarea traficului feroviar transfrontalier pe relația Teresva (UZ) – Câmpulung la Tisa (CFR) – Sighetu Marmației – Bocicoi – Valea Vișeului (CFR) – Berlibas (UZ). În prezent sunt în derulare reparațiile pe linia cu ecartament larg, de la punctul de frontieră Teresva (UZ) – Câmpulung la Tisa (CFR) – Sighetu Marmației – Valea Vișeului, lucrări estimate a se finaliza până la finalul anului, conform ZiarMM. Vezi știrea aici!
Vezi și - Elveția, record pe șine cu un tren de 2 kilometri lungime. Între timp, în România, trenurile au întârziat peste 6 ani în 2021
În Alplii Elvețieni, St. Moritz și-a făcut un nume pentru depășirea limitelor sporturilor de iarnă. Când St. Moritz găzduia Jocurile Olimpice de Iarnă = în 1928 - avea deja o reputație printre aventurierii bogați.
Sâmbătă, regiunea a arătat încă o dată că orice limită poate fi... extinsă: a făcut o încercare de record mondial, dar pe șine. Sărbătorind a 175-a aniversare a primei căi ferate din Elveția, industria feroviară s-a unit și a condus cel mai lung tren de pasageri din lume, de 100 de vagoane, 2990 de tone și aproape doi kilometri lungime (1.906 de metri). Trenul a fost format din 25 de noi trenuri electrice ”Capricorn”. În aproape o oră, trenul a parcurs 25 de kilometri peste spectaculoasa linie Albula, din Patrimoniul UNESCO, de la Preda la Alvaneu, în estul Elveției. Linia Albula este renumită pentru curbele nesfârșite și coborârile abrupte. Linia de 62 de kilometri dintre Thusis și St. Moritz este o capodoperă de renume mondial a ingineriei civile. A durat doar cinci ani pentru a fi construită, în ciuda faptului că a necesitat 55 de poduri și 39 de tuneluri. Piesa centrală a liniei este tunelul Albula, lung de 5.866 de metri, care trece adânc sub bazinul hidrografic dintre Rin și Dunăre.
”Trebuie să fim 100% sincronizați, în fiecare secundă”
Trenul de 2 kilometri lungime a urmat o parte a traseului parcurs de renumitul Glacier Express din 1930. În mai puțin de 25 de kilometri, trenul a coborât de la 1.788 de metri deasupra nivelului mării la Preda la 999,3 metri la Alvaneu, folosind o succesiune de spirale, viaducte și tuneluri, arată CNN. Încercarea record a fost cu atât mai spectaculoasă cu cât a avut loc pe o cale ferată cu ecartament îngust. ”Cu toții cunoaștem foarte bine Linia Albula, fiecare schimbare, fiecare înclinație”, a spus conducătorul principal Andreas Kramer, înainte de ziua cea mare. El a adăugat: ”Trebuie să fim 100% sincronizați, în fiecare secundă. Fiecare trebuie să-și țină viteza și alte sisteme sub control în orice moment”. Vezi continuarea aici!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News