Preşedintele Traian Băsescu a declarat marţi seară, după discuţiile cu partidele politice că soluţiile propuse de USL privind revizuirea Constituţiei şi reorganizarea administrativ-teritorială sunt imature. Crin Antonescu şi Victor Ponta au plecat marţi de la întâlnirea cu preşedintele Traian Băsescu, de la Palatul Cotroceni, după mai puţin de o jumătate de oră de discuţii, timp în care au avut loc mai multe schimburi de replici între preşedinţii PSD şi PNL şi şeful statului. Delegaţia USL la consultările de la Cotroceni a fost formată doar din Ponta şi Antonescu.
Declaraţiile lui Traian Băsescu:
* Am făcut apel în discuţiile cu cei doi lideri ai USL la găsirea unor compromisuri. Dacă oferta publică era sinceră, adică reducerea parlamentarilor în paralel cu reorganizarea aministrativă, se putea da satisfacţie opoziţiei pentru a crea o a doua cameră, care să vegheze la administraţia locală şi la politica externă etc.
* La aceste propuneri s-a venit cu soluţii politicianiste, fără valoare politică şi care definesc superficialitatea şi lipsa de maturitate a celor doi lideri
* Vreau să vă explic de ce m-am relaxat după ce Ponta mi-a citit trăsnăile astea: în acel moment am considerat că nu mai am în faţă parteneri de discuţii
* Alegeri anticipate şi guvern tehnocrat înseamnă cel puţin trei-patru luni de intermat
* Mecanismul de a se ajunge la propunerea celor doi lideri imaturi ai opoziţiei ar fi cam aşa: demisie promptă a actualului Guvern, instalarea în 10 zile a noului guvern de tehnocraţi, cu misiunea de a lua măsuri anticriză. Cu ce suport, cu suportul cui? Şi de a organiza alegeri anticipate
* Tot acest mecanism ne-ar fi dus în toamnă. În momentul în care mi s-a citit această propunere mi-am dat seama ca nu aveam în faţă doi oameni responsabili
* În ceea ce priveşte articolul 44, aliniatul 8, din care în propunerea mea am eliminat caracterul licit al averii se prezumă. Averea este protejată, dar nu avem dreptul să protejăm şi hoţia
* Constituţia dă garanţii celor cu averi ilicite că nimic nu li se poate întâmpla. Punea sub protecţie averile ilicite
* Această decizie este obligatorie pentru toate statele membre UE, singurul stat care contravine deciziei CE este România. De aceea nu voi revizui textul proiectul propus şi voi insista să ia propunerea de text aşa cum a fost redactată
* Cei care intră într-o anchetă penală n-ar mai putea să-şi mute averile la rude şi prieteni
* Nicăieri imunitatea nu este definită ca drept fundamental, aş vrea să vă reamintesc că poziţia din comunicatul CC este contrară a ceea ce s-a făcut la revizuirea Constituţiei în 2003
* Interesul public este ca statul să recupereze banii furaţi şi să-i pună la dispoziţia cetăţeanului
* Ce mi se pare jenant am avut mari speranţe legate de noul CSM. Poziţia cu privire la caracterul licit al dobândirii ca fiind prezumat pentru orice tip de avere vine de la CSM nu de la Curtea Constituţională
* Voi face un apel către parlamentari să găsim o formulă să inserăm în Constituţie şi faptul că primul furnizor de prosperitate pentru orice cetăţean este munca
* Ţin să mulţumesc Curţii Constituţionale pentru nivelul înalt de cooperare şi înţelegere a propunerilor pe care le-am făcut
* Cred că va fi o Constituţie mai clară. Eu consider principiile Constituţiei României extrem de bune, sănătoase. Dar Constituţia are nevoie de nişte ajustări şi trebuie adaptată pentru nevoile României
* Există suportul a doua formaţiuni politice pentru reorganizarea administrativă pentru opt regiuni. UDMR şi minorităţile au puncte de vedere diferite
* Sunt mai multe variante, n-aş vrea să lansez niciuna. Luni vom avea un punct de vedere ferm al UDMR şi al minorităţilor
* Dacă s-ar ajunge la un consesns cu privire la reogranizare, vă pot spune că o primă analiză arată că anual s-ar realiza o economie de peste 100.000.000 de euro, reduceri de cheltuieli cu salariile şi cheltuielile cu materialele aferente acestor intituţii
* După alegerile locale, care ar urma să se desfăşoare pe judeţele mărite, ar contiua un alt proces care ar viza analiza a fiecărui judeţ, a viabilităţii comunelor, în mod deosebit. Sunt multe comune care nu sunt viabile
* În ceea ce priveşte reorganizarea administrarea este susţinută de toate părţile, diferă doar modul în care se va face
* Regret că nu am găsit o formulă de înţelegere cu USL pentru că reorganizarea este de mare interes pentru cetăţean
* Toate proiectele sunt concentrate pe proiecte comunale mici, reorganizarea administrativă aduce posibilitatea de a se creea proiecte regionale
* Privim la realităţile de zi cu zi, nu putem spune că suntem cu relaţiile create la nivelul judeţelor, relaţii care fac ca orice contract să fie pus sub semnul întrebării
* Una dintre soluţiile pentru luptă împotriva corupţiei este această reorganizare administrativă
* Sunt mai multe variante care se analizează, iar luni veţi avea un răspuns. Orice variantă este mai bună cea existentă. Orice variantă care reduce birocraţia şi reduce costurile
* Orice variantă este mai bună decât cea actuală, în România
* Eu consider poziţia UDMR, cu care nu avem acelaşi punct de vedere, faptul că deocamdată n-au făcut declaraţii în spiritul dorinţei tuturor de a menţine coaliţia. Nu au vrut să introducă teme artificiale
* Nu resping o soluţie de mijloc. Suntem la stadiul în care nimic nu este mai cositisitor decât actuala situaţie
* Eu fac un apel la cetăţenii români să nu ia în consideraţie declaraţii iresponsabile. Nimeni nu vrea să rămânem agăţaţi în nişte tradiţii care nu mai răspund nevoilor
* Eu am cea mai bună relaţie cu populaţia din Covasna şi Harghita. Nu sunt un politician care să vrea să se hrănească din naţionalism excesiv. Am atât cât trebuie să aibă orice român şi şeful statului
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News