Elena Costea, doctor în Științele Comunicării, și DJ DOX au fost prezenți la Interviurile DCNews cu Val Vâlcu și au discutat despre cultura hip-hop.
Tema de cercetare a lucrării de doctorat a Elenei Costea a fost cultura hip-hop, despre a vorbit alături de DJ DOX. Cei doi au discutat despre cele patru ramuri ale hip-hop-ului, adică DJ-ing, MC-ing, graffitti și breakdance, respectiv despre impactul lor social.
Cei doi invitați au subliniat impactul rap-ului românesc și în politică.
”Știi ce am observat? Cred că pe la mai multe posturi se difuza piesa cu „Moromeții - România, trezește-te!", care aia e o piesă din de prin anii '90, pe care ei au descoperit-o prin 2017", a declarat ironic DJ DOX.
Elena Costea a amintit la Interviurile DC News faptul că Traian Băsescu a folosit o piesă rap celebră în scop electoral, fără a primi acordul din partea autorului.
„A fost o piesă destul de forjată (”România, trezește-te”, n.r.), pentru că în 2004 a fost piesa de campanie electorală a lui Traian Băsescu la prezidențiale. A luat-o pur și simplu, nu a luat drepturi de la ei. Din câte am citit la momentul respectiv, 1-Q Sapro nu și-a dat acceptul pentru asocierea dintre melodia lui și campania electorală, însă doi ani mai târziu a făcut el însuși o piesă pentru campania de la europarlamentare, pe care PNL-ul a folosit-o împotriva Alianței DA, a lui Băsescu și se numea `Alianța maro`. Deci cumva, implicarea muzicii rap în zona politicului a fost tot timpul o negociere de contract, ori de colaborare, ori de protest", a declarat prof. dr. Elena Costea.
„Dacă piesa asta `România, trezește-te` ar fi fost folosită strict ca să se trezească românii, nu de fiecare partid pentru interesul lui, ar fi fost mișto...", a conchis DJ DOX. El a mai precizat că ”piese de protest au existat, dar s-au referit la clasa politică, nu la un partid anume”.
Vezi AICI integral interviul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News