La Cluj-Napoca circulă cel de-al treilea tramvai modern din totalul celor 12 pe care Primăria le-a cumpărat de la firma poloneză PESA.
Tramvaiul a fost testat la prima sa cursă de însuși primarul orașului,Emil Boc,garnitura consumă mai puţin cu 50% decât cele vechi, este silenţios şi are wireless. Tramvaiul are 296 de locuri din care 40 de locuri pe scaune, este dotat cu plasma iar prețul unei asemenea garnituri ajunge la 6,4 milioane de lei fără TVA.
„Vă rog poftiţi în vagoane, aşteptăm călătorii şi cu biletele achitate, urmează staţia Spaiul Independenţei cu peronul pe partea stângă. Alte butoane nu apăsăm că nu ştim ce înseamnă. E mai simplu decât conducerea unui Guvern", a precizat vatmanul Emil Boc.
Primăria municipiului Cluj-Napoca a semnat în data de 27 martie 2012 contractul de achiziţie de tramvaie cu câştigătorul licitaţiei organizate în acest scop, compania poloneză SC Pojajzdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA. Contractul a fost semnat de către primarul Radu Moisin,preşedintele PESA, Tomasz Zabaklicki şi reprezentanţi ai Regiei Autonome de Transport Urban Cluj-Napoca, în administrarea căreia vor fi tramvaiele.
Este vorba despre un acord-cadru de achiziţie a noilor tramvaie, moderne silenţioase şi economice, care vor transforma municipiul Cluj-Napoca într-un oraş dotat cu un sistem electric de transport în comun la standarde europene. Reprezentanţii PESA susţin că noile tramvaie pot fi exploatate cel puţin 30 de ani. „Sîntem foarte bucuroşi că am reuşit să aducem acest prim tramvai la Cluj mai devreme decît ne-am propus şi vă pot spune că în următorii 30, 40 de ani acest tramvai va putea fi folosit fără probleme. Acest tramvai este pentru toţi locuitorii din Cluj-Napoca”, a declarat Jacek Iodda, director de marketing PESA.
Următorul tramvai mov care îi va bucura pe clujeni, va putea fi văzut în trafic până la sfârșitul lunii septembrie .
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu