Tramvaiele liniilor 14 şi 55, cât şi autobuzele liniilor 103, 246 şi N102, vor întoarce în noul terminal 'Pantelimon', începând de sâmbătă, a anunţat Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti - Ilfov (TPBI).
De la aceeaşi dată, linia de tramvai 46 va fi suspendată şi va fi suplimentat parcul de vehicule alocat liniei 36. Astfel, linia de tramvai 14 va funcţiona între capetele de linie 'Pantelimon' (în loc de 'Faur') şi 'Piaţa Sfânta Vineri' pe traseul: terminal 'Pantelimon', Şoseaua Pantelimon, Bd. Ferdinand, Str. Traian, Calea Călăraşilor, Bd. Corneliu Coposu, Str. Sfânta Vineri, terminal 'Piaţa Sfânta Vineri' şi retur.
La rândul ei, linia de autobuz 103 va funcţiona între 'Pantelimon' (în loc de 'Cora Pantelimon') şi 'Isovolta' pe traseul: terminal 'Pantelimon', Şos. Pantelimon, Şos. Gării Căţelu, Şos. Dudeşti-Pantelimon, Şos. Industriilor, Drumul între Tarlale, terminal 'Isovolta' şi retur.
Totodată, linia de autobuz 246 va funcţiona între 'Pantelimon' (în loc de 'Cora Pantelimon') şi 'Complex Comercial Titan' pe traseul: terminal 'Pantelimon', Şos. Pantelimon, Şos. Gării Căţelu, Drumul între Tarlale, Bd. Theodor Pallady, terminal 'Complex Comercial Titan' şi retur.
De asemenea, începând cu noaptea de 11/12 iunie 2022, autobuzele liniei N102 vor staţiona şi întoarce în noul terminal multimodal 'Pantelimon', comun cu vehiculele liniei 246.
Tot din data de 11 iunie 2022, staţiile cu denumirea 'Granitul' pentru linia 102, amplasate pe Şos. Vergului (în ambele sensuri), precum şi cele pentru liniile 406, 452, 457, 458 situate pe Şos. Pantelimon vor fi redenumite 'Pantelimon', iar cele pentru liniile 104 şi N102 de pe Şos. Pantelimon (în ambele sensuri) din zona intersecţiei cu Aleea Pantelimon vor fi redenumite 'Liceul Lucian Blaga'.
Denumirea staţiei de autobuz 'Pantelimon', de pe traseul liniei 454, situată în oraşul Pantelimon, va fi modificată în 'Ferma Pantelimon'. De la aceeaşi dată, autobuzele liniei 454 vor opri, pe sensul spre terminalul 'Republica', în staţia 'Pantelimon', comun cu liniile 406, 452, 457, 458.
Tramvaiele pe linia 5 vor fi repuse în circulaţie pe 17 iunie, iar în primele zile se vor face probe şi linia va funcţiona cu tramvaie dotate cu posturi de comandă duble, la ambele capete, anunţă viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu.
'De săptămâna viitoare vor circula tramvaie pe linia 5. Vom folosi sistemul cu tramvaie dublu cap - care a fost utilizat pe linia 55 - şi îl mutăm pe linia 5. Începând cu data de 17 iunie. Tramvaiele vor circula pe tronsonul Ştefan cel Mare - Bd. Barbu Văcărescu - Pod Elvila - Bd. Aerogării, până la intersecţia cu Bd. Ficusului. Repunerea în circulaţie a tramvaielor pe linia 5 nu este o realizare, ci o formă de a ne cere scuze, ca administraţie, pentru blocajul creat în ultimii cinci ani', scrie viceprimarul, pe Facebook.
El menţionează că un an au durat formalităţile pentru deblocarea proiectului de execuţie a buclei de la capătul Bd. Aerogării, după alţi patru ani în care lucrările au fost blocate, 'iar linia 5 s-a transformat în parcare fără plată'. Bujduveanu subliniază că acest lucru este 'inadmisibil' şi menţionează că le-a cerut directorilor STB, 'sub sancţiunea demiterii din funcţie', asumarea unor termene clare pentru executarea lucrărilor de modernizare a liniei 5 de tramvaie.
Astfel, pe 17 iunie se va repune în circulaţie tramvaiul pe linia 5.
'Prima etapă de probă (1-3 zile), deoarece siguranţa este pe primul loc. Linia va funcţiona cu tramvaie dotate cu posturi de comandă duble, la ambele cape
Termenul asumat de execuţie este data de 1 decembrie 2022. În intervalul 15 iulie - 1 august 2022, STB va depune cererea de eliberare a autorizaţiei de construcţie pentru realizarea lucrărilor de reabilitare a liniei 5, pe tronsonul Ştefan cel Mare - Bd. Barbu Văcărescu - Pod Elvila - Bd. Aerogării, până la intersecţia cu Bd. Ficusului.
În intervalul 15 octombrie - 15 noiembrie este fixat termenul de începere a lucrărilor pentru refacerea în integralitate a liniei 5', precizează Bujduveanu. Potrivit acestuia, între timp tramvaiul va circula pe linia 5. Lucrările se vor executa pe tronsoane, iar circulaţia tramvaiului va fi adaptată în funcţie de acestea, notează Agerpres.
Staţii de tramvai din Bucureşti, sere în aer liber în valoare de milioane de lei. Totul din cauza plafonului de plexiglas transparent care acoperă refugiile în care călătorii ar trebui să aştepte tramvaiul. O altă problemă semnalată de Antena 3 este legată de trotuarul special amenajat pentru nevăzători. Acesta a fost montat doar pe un sens de mers, dar a început deja să se deformeze, iar apa de la ploile din ultimele zile s-a inflitrat sub ele.
Conform sursei citate, vorbim de o investiţie de 28 de milioane de lei, care ar fi trebuit finalizată la finalul lunii mai 2022..Constructorul a cerut prelungirea termenului de finalizare până la sfârşitul anului 2022.
Tronsonul în cauză este cel mai lung al liniei 1 şi se întinde pe 26 km, dar investiţiile sunt făcute doar pe 1,1 km din această distanţă. Conform municipalităţii, tramvaiele ar urma să meargă în această zonă cu 50 km/h. Ulterior, linia 1 va trece pe vechea linie de tramvai. Pe data de 1 iulie 2022 încep săpăturile pentru refacerea buclei de la capătul Bulevardului Aerogării. Vezi continuarea aici!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu