Tramvaiele pe linia 5, repuse în circulaţie pe 17 iunie în București

Tramvaiele pe linia 5 vor fi repuse în circulaţie pe 17 iunie, iar în primele zile se vor face probe şi linia va funcţiona cu tramvaie dotate cu posturi de comandă duble, la ambele capete, anunţă viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu. 

'De săptămâna viitoare vor circula tramvaie pe linia 5. Vom folosi sistemul cu tramvaie dublu cap - care a fost utilizat pe linia 55 - şi îl mutăm pe linia 5. Începând cu data de 17 iunie. Tramvaiele vor circula pe tronsonul Ştefan cel Mare - Bd. Barbu Văcărescu - Pod Elvila - Bd. Aerogării, până la intersecţia cu Bd. Ficusului. Repunerea în circulaţie a tramvaielor pe linia 5 nu este o realizare, ci o formă de a ne cere scuze, ca administraţie, pentru blocajul creat în ultimii cinci ani', scrie viceprimarul, pe Facebook.

'Linia 5 s-a transformat în parcare fără plată'

El menţionează că un an au durat formalităţile pentru deblocarea proiectului de execuţie a buclei de la capătul Bd. Aerogării, după alţi patru ani în care lucrările au fost blocate, 'iar linia 5 s-a transformat în parcare fără plată'. Bujduveanu subliniază că acest lucru este 'inadmisibil' şi menţionează că le-a cerut directorilor STB, 'sub sancţiunea demiterii din funcţie', asumarea unor termene clare pentru executarea lucrărilor de modernizare a liniei 5 de tramvaie.

Astfel, pe 17 iunie se va repune în circulaţie tramvaiul pe linia 5.

'Prima etapă de probă (1-3 zile), deoarece siguranţa este pe primul loc. Linia va funcţiona cu tramvaie dotate cu posturi de comandă duble, la ambele capete. Pe data de 1 iulie 2022 încep săpăturile pentru refacerea buclei de la capătul Bulevardului Aerogării.

Termenul asumat de execuţie este data de 1 decembrie 2022. În intervalul 15 iulie - 1 august 2022, STB va depune cererea de eliberare a autorizaţiei de construcţie pentru realizarea lucrărilor de reabilitare a liniei 5, pe tronsonul Ştefan cel Mare - Bd. Barbu Văcărescu - Pod Elvila - Bd. Aerogării, până la intersecţia cu Bd. Ficusului.

În intervalul 15 octombrie - 15 noiembrie este fixat termenul de începere a lucrărilor pentru refacerea în integralitate a liniei 5', precizează Bujduveanu. Potrivit acestuia, între timp tramvaiul va circula pe linia 5. Lucrările se vor executa pe tronsoane, iar circulaţia tramvaiului va fi adaptată în funcţie de acestea, notează Agerpres.

Citește și - Staţii de tramvai din Bucureşti, sere în aer liber în valoare de milioane de lei

Staţii de tramvai din Bucureşti, sere în aer liber în valoare de milioane de lei.

Totul din cauza plafonului de plexiglas transparent care acoperă refugiile în care călătorii ar trebui să aştepte tramvaiul. O altă problemă semnalată de Antena 3 este legată de trotuarul special amenajat pentru nevăzători. Acesta a fost montat doar pe un sens de mers, dar a început deja să se deformeze, iar apa de la ploile din ultimele zile s-a inflitrat sub ele. 

Conform sursei citate, vorbim de o investiţie de 28 de milioane de lei, care ar fi trebuit finalizată la finalul lunii mai 2022..Constructorul a cerut prelungirea termenului de finalizare până la sfârşitul anului 2022. 

Tronsonul în cauză este cel mai lung al liniei 1 şi se întinde pe 26 km, dar investiţiile sunt făcute doar pe 1,1 km din această distanţă. Conform municipalităţii, tramvaiele ar urma să meargă în această zonă cu 50 km/h. Ulterior, linia 1 va trece pe vechea linie de tramvai. 

De ce e nevoie de modernizarea liniei 

„Lucrările la modernizarea liniei de tramvai de pe Bulevardul Vasile Milea se apropie de final. Lucrările la proiectul ”Modernizare linie de tramvai pe B-dul G-ral Vasile Milea de la intersecția cu B-dul Timișoara până în dreptul intrării în benzinăria OMV” se desfășoară în ritm alert, fiind executate în proporție de aproximativ 85%. Proiectul vizează modernizarea unui tronson de 1,1 km cale dublă a liniei de tramvai de pe fostul Bd. Vasile Milea, transformat în Bd. Doinea Cornea și Bd. General Paul Teodorescu, pe care circulă tramvaiele 1 și 10, pe tronsonul cuprins între Bd. Timișoara și accesul în benzinăria OMV dinspre Pasajul suprateran Basarab. Au fost realizate lucrări de înlocuire a șinelor de tramvai, lucrări aferente sistemului de iluminat și rețelei de contact, precum și lucrări la suprastructură. În prezent, se lucrează la finalizarea ultimului tronson de șină și realizarea rețelei de contact, în paralel cu alte lucrări aferente proiectului”, arată Primaria Capitalei. Vezi articolul inițial aici!

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel