Transalpina, şoseaua construită la cea mai mare altitudine din România, care traversează Munţii Parâng de la nord la sud, a devansat Transfăgărăşanul din punctul de vedere al traficului de maşini.
"O situaţie întocmită de reprezentanţii de la Drumuri Naţionale (secţia Târgu-Jiu - n.r.) a arătat faptul că, într-o zi lucrătoare, timp de patru ore, 1.600 de maşini au urcat din Novaci către Transalpina, numărul fiind mult mai mare decât cel înregistrat în perioadele anterioare. Mai mult, mii de maşini tranzitează zilnic Transalpina, lucru care ne arată că acest drum a depăşit Transfăgărăşanul şi nu poate decât să ne bucure, cu toate că, deocamdată, nu este atât de mediatizat", a declarat, vineri, subprefectul Marcel Romanescu.
Reprezentantul guvernului a arătat că drumul rutier, care atinge altitudinea maximă în Pasul Urdele (2.145 de metri), nu este prevăzut pentru tranzitul camioanelor sau al maşinilor de mare tonaj, fiind destinat cu precădere traficului uşor cu scopul dezvoltării turismului în zonă.
Afirmaţiile subprefectului survin în condiţiile în care autorităţile sunt chemate să se pronunţe asupra cererii unui investitor privat, care a concesionat terenul obştei Berceşti, pe o perioadă de 49 de ani, şi care intenţionează să amenajeze la Rânca o carieră de granit, ceea ce ar însemna şi tranzitarea Transalpinei de camioane.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News