Care este secretul din spatele construcției Transfăgărășanului.
Unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din România, dar și din lume, așa cum a fost numit de cei de la "Top Gear", Transfăgărășan, ascunde un mare secret.
La bază, construcția drumului nu a fost una pentru scoaterea în evidență a frumuseților țării și a avut un scop strategic, de pregătire pentru o eventuală invazie a URSS.
Pentru că din fericire invazia nu a mai avut loc, România s-a ales un un drum uluitor, săpat în stâncă, care atrage mii de turiști din toate colțurile țării și ale lumii.
Transfăgărășan este considerat cel mai înalt drum de circulație din Europa și a fost construit la ordinele dictatorului Nicolae Ceaușescu, dintr-o frică pe care acesta o avea.
În anul 1968, Nicolae Ceaușescu devenea singurul președinte comunist care se revolta împotriva URSS-ului după Primăvara de la Praga, iar după mai bine de 6 luni de revolte anti-comuniste, URSS invadase într-o singură noapte Cehoslovacia, punând pe jar întreaga lume occidentală și Statele Unite ale Americii.
Realizând situația dificilă și din frica unei posibile invazii a Rusiei pe teritoriul României, Nicolae Ceaușescu a decis să construiască ceea ce avea să devină o minune a ingineriei românești.
Celebrul Transfăgărășan a fost construit într-un timp record, în numai cinci ani, deși specialiștii vremii spuneau că o astfel de construcție ar fi trebuit să fie finalizată, în mod normal, în 20 de ani.
Nicolae Ceaușescu a forțat lucrurile, punând la muncă de la soldați în termen, muncitori necalificați și până la pușcăriașii din închisorile românești, iar până la finalizarea lucrărilor, mulți pușcăriași, și la fel de mulți soldați, și-au găsit sfârșitul pe șantierul din Transfăgărășan.
Trei milioane de tone de rocă au fost dislocate cu ajutorul a şase mii de tone de dinamită. Un arsenal ca pentru război, ce a făcut posibil acest drum dus până la altitudinea de 2.042 de metri şi şerpuit peste 830 podeţe şi 27 viaducte.
Aproape 5 ani bubuiturile dinamitelor au răsunat în munţi, odată cu târnăcoapele care nu se opreau nici iarna, potrivit adevarul.ro
Prin acest drum, Nicolae Ceaușescu voia să aibă o variantă rapidă de a fugi din fața unei posibile invazii rusești, în urma revoltei sale împotriva invaziei din Cehoslovacia.
Așa s-a ajuns ca Transfăgărășan că conecteze sudul României cu Transilvania de-a lungul masivului Munți Făgăraș prin cinci tuneluri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu