Poliţia Sibiu a anunţat, în weekend, că Transfăgăraşanul este supraaglomerat. Am încercat să aflăm care sunt motivele, subiective şi obiective, din spatele maşinilor lăsate parcate în unele cazuri chiar pe banda de circulaţie, dar şi ce trebuie să facem, ca şoferi, atunci când circulăm pe munte.
”TRANSFĂGĂRĂȘANUL ESTE SUPRAAGLOMERAT!
Din seria: mie să-mi fie bine, restul se descurcă: Mulțumim tuturor acelor șoferi care au parcat mașinile pe partea carosabilă, pe acostament, pe căile de acces destinate pietonilor și îi felicităm pe toți cei care au distrus amenajările rutiere dedicate fluidizării traficului pe Transfăgărășan!
Probabil excursia vă face să vă simțiți extraordinar de bine știind că parcările pe care le-ați realizat au dus la blocarea oamenilor în tunel, iar pietonii fac slalom printre mașini!
Pentru fair-play, responsabilitate și decență veți fi premiați!
P.S. Această postare este un pamflet! Tratați-o ca atare!Comportamentului șoferului este și el un reper al caracterului său”, a scris Poliția Sibiu pe Facebook, în weekend.
Am stat de vorbă cu Titi Aur, pilot de raliuri, specialist în conducere defensivă, pentru a afla cum se circulă pe munte, dar şi de ce se blochează traficul pe astfel de şosele celebre.
"Trebuie să ştim că pe munte drumul nu doar că este mai îngust, dar nu are atât de multe degajări, ieşiri, parcări. Mai puţin acele poieniţe, locuri de picnic. Trebuie să ne gândim, să avem acel bun simţ, că mai sunt şi alţii care vor să circule, că nu suntem singurii care trebuie să beneficiem de acel drum. Dacă ne referim strict la Transfăgăraşan, apar nişte motive obiective şi nişte motive subiective pentru care asistăm în luna august la o supraaglomerare.
Motivul obiectiv este că Transfăgăraşanul este liber foarte puţin în timpul anului, câteva luni. Şi atunci, tot poporul român vrea să vadă munţii noştri frumoşi.
Motivul subiectiv este că şoferul român este NESIMŢIT. În sensul că atunci când ajunge el în punctul în care vrea să se simtă bine, la picnic sau la Bâlea Lac ca să ia brânză, salam, etc, blochează drumul. Până nu reuşesc 10-20 de maşini să se alimenteze şi să plece mai departe, drumul rămâne blocat. Şi tot aşa, din 10 în 10 maşini. La rândul lui, fiecare devine nesimţit când ajunge acolo. Asta se întâmplă pentru că, e clar, loc de parcare pentru toată lumea nu avem. Dar ar trebui să se gândească că mai sunt şi alţii care vor să circule. De asemenea, autorităţile nu încearcă să rezolve această problemă. Ar trebui găsită o variantă pentru dirijarea circulaţiei, astfel încât cei care vor să viziteze să nu blocheze circulaţia", a declarat Titi Aur în exclusivitate pentru DC NEWS.
"Trebuie să ştim că maşina se poate supraîncălzi, pentru că stăm pe loc cu motorul pornit. Iar dacă circulaţia este mai liberă, mai ales la coborâre, se poate supraîncălzi sistemul de frânare, motiv pentru care trebuie să folosim mai mult frâna de motor, să frânăm din timp, să nu accelerăm până în buza virajului şi abia atunci să frânăm. Asta se întâmplă doar la curse, la raliu, ca să avem eficienţă maximă în deplasare. Dar o maşină de stradă se poate supraîncălzi, de asta trebuie să fim pregătiţi cu apă, antigel.
Pentru cei care nu ştiu, o frână supraîncălzită se va răci şi va deveni din nou eficientă dacă se merge normal o perioadă sau dacă oprim. Primul semn că este afectată frâna este că pedala devine elastică, nu mai este fermă, şi că maşina nu se mai opreşte la fel de repede", a mai spus expertul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News