Transferul dosarului de pensie în cazul schimbării domiciliului în alt județ. Care sunt pașii

Fotografie de la Sam Jean, Pexels
Fotografie de la Sam Jean, Pexels

Care sunt pașii pe care un pensionar trebuie să îi facă dacă își mută domiciliul dintr-un județ în altul.

Există situații în care pensionarii sunt nevoiți sau aleg să își schimbe domiciliul dintr-un județ în altul și atunci apare o dilemă în legătură cu dosarul de pensie, indiferent de modul în care pensia este acordată, prin poștă sau prin cont bancar.

Astfel, dacă vă aflați în situația de a vă muta într-un alt județ față de cel în care vă aflați când ați ieșit la pensie, iată ce aveți de făcut pentru a vă transfera dosarul de pensie.

”Pensionarul trebuie să se adreseze casei teritoriale de pensii în evidența căreia se află dosarul de pensionare:

- o cerere în vederea transferării drepturilor de pensie în alt judeţ;

- o copie a actului de identitate din care să rezulte noua adresă;

- un talon de pensie”, transmite Casa Națională de Pensii Publice (CNPP).

De asemenea, în situaţia transferului dosarului de pensie, conform procedurilor de comunicare la plată, ”casa teritorială care înregistrează acest dosar are obligaţia verificării dosarului administrativ, validării punctajului mediu anual şi comunicării la  plată  a drepturile de pensie.

Casa de pensii în evidența căreia s-a aflat dosarul va efectua plata drepturilor de pensie, pentru o perioadă de încă 3 (trei) luni calendaristice, prin mandate poștale, la noua adresă de domiciliu a pensionarului”, se mai arată pe site-ul oficial al CNPP.

Taloanele de pensie, de la poștă sau CJPP, cu procură specială

Reamintim că atât în cazul pensiilor virate prin cont bancar, cuponul de pensie - talonul mov - se poate ridica de la poștă, acesta fiind disponibil la oficiul poștal pentru 20 de zile, apoi de la sediul Casei Județene de Pensii.

Totodată, pensionarul poate să facă o ”procură specială”, care este un document pe baza căruia, printre altele, o persoană poate ridica atât cuponul (în cazul celor cu pensia virată prin cont bancar), cât și pensia (în cazul celor care o primesc prin poștă) în numele titularului de drept.

Procura specială este valabilă o perioadă de maximum 18 luni de la data autentificării, care se face la misiunile diplomatice, în cazul cetățenilor români sau străinu stabiliți în străinătate, de către notarii publici de pe teritoriul României, de către notarii publici dintr-o altă țară în condițiile prevederilor Ordonanței Guvernului nr 66/1999 pentru aderarea României la Convenția de la Haga, de către notarii publici dintr-o țară, în condițiile prevăzute în tratatele sau convențiile de asistență juridică bilaterală la care România este parte.

Citește și: Poţi primi pensia din România pe card, dacă ai cont bancar doar în străinătate? Director din Casa de Pensii, răspuns pentru diaspora

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel