Ionuţ Moşteanu (USR), membru în Comisia de transporturi din Camera Deputaţilor, a declarat că statul trebuie să se implice activ pe partea de economie, de bune practici în achiziţii, dar şi de protecţia mediului, pentru a sprijini dezvoltarea transportului inteligent şi a traficului rutier inteligent în oraşe, bazat pe mijloace puţin poluante.
"Important este să avem o viziune transpartinică pe mai mulţi ani de zile ca să se întâmple ceva. (...) O să vorbesc despre rolul statului în toată povestea aceasta, pentru că progresul va veni de la antreprenori, statul trebuie, în primul rând, să nu îi încurce şi, dacă poate, să îi ajute. Statul trebuie să se uite la două direcţii şi anume la partea de producţie, pentru că este evident că viitorul este al transportului electric, (...) viitorul maşinilor electrice înseamnă două lucruri - baterii şi motoare electrice. Statul trebuie să ajute fie cu ajutoare de stat sau facilităţi fiscale, să îi ajute pe producători, fie că sunt producători de baterii, de componente sau de produse finite, mijloace de transport", a spus Moşteanu, la conferinţa "Transport Inteligent, Trafic Inteligent".
Deputatul USR a adăugat că statul poate interveni pentru a avea oraşe cu o calitate a vieţii mai bună pe partea de protecţia mediului şi cea de transport inteligent.
"Şi aici statul trebuie să facă un plan pe mai mulţi ani de zile. Acum avem un bonus de 10.000 de euro la achiziţia de maşini electrice, dar nu cred că poate să spună nimeni - va mai fi şi la anul, va mai fi peste doi ani de zile, cât de mult vom subvenţiona acest lucru şi e bine să fie o predictibilitate, să fie un plan pe mai mulţi ani de zile", a arătat Moşteanu.
Statul trebuie să dea exemple de 'bune practici'
El a opinat că statul, autorităţile statului trebuie să dea exemple de "bune practici" în ceea ce priveşte achiziţiile de mijloace de transport nepoluante. Moşteanu consideră că lucrul cel mai important pe care trebuie să îl facă statul este "să creeze infrastructura pentru acest transport inteligent, transport modern, transport al viitorului".
"Cred că întâi trebuie creată infrastructura şi apoi utilizatorii, oamenii, clienţii, românii se vor folosi de această infrastructură. Deci treaba statului este să pună la dispoziţie aceste locuri, oamenii să vadă că există, apoi, uşor - uşor, în paralel cu nişte politici publice de stimulare a achiziţiei de automobile electrice, se va întâmpla această tranziţie", a susţinut Moşteanu.
'Aspecte legate de Legea energiei ar trebui corectate'
Deputatul a arătat că şi unele aspecte ce ţin de Legea energiei ar trebui corectate. "Mai sunt nişte aspecte legate de Legea energiei, dar astea se pot corecta şi se pot alinia foarte uşor. De exemplu, să putem vinde mai uşor curent, că despre asta e vorba. Adică, anumiţi operatori să poată vinde curent, anumiţi operatori care pot să fie şi centre comerciale. Deci, fără aceste lucruri nu se va întâmpla tranziţia mai rapidă către automobile electrice", a subliniat el.
Moşteanu a vorbit şi despre importanţa ce ar trebui acordată în oraşe amenajării pistelor de biciclete. "Pentru oraşe şi pentru sănătatea noastră în următorii 20 - 30 de ani este absolut critic să avem piste de biciclete. (...) Aici trebuie să punem cu toţii umărul şi să susţinem orice proiect care vine în această direcţie, indiferent de cine îl propune, şi să lăsăm orgoliile politice la o parte", a declarat deputatul USR.
Vezi și: Ionuț Moșteanu, AMENINȚAT după apariția la TV. "Un șoc, oameni care mă înjură pe stradă"
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu