Consiliul Uniunii Europene a vizat transportul ocazional de călători pentru a oferi șoferilor condiții de muncă mai bune.
Pentru a îmbunătăți siguranța rutieră și condițiile de lucru pentru conducătorii auto care prestează servicii ocazionale de transport cu autobuzul și autocarul în Europa, Consiliul a adoptat o revizuire a normelor din 2006 privind perioadele de conducere și de odihnă în sectorul transportului ocazional de călători.
„Suntem mândri că am ajuns la un acord atât de rapid cu Parlamentul în acest dosar important. Noile norme privind pauzele și odihna minimă vor asigura condiții de muncă mai bune pentru șoferii de autobuz și vor garanta servicii mai bune pentru călătoriile turistice din întreaga Europă”, a declarat Georges Gilkinet, ministrul belgian al Mobilității.
Legislația revizuită constă în amendamente specifice la regulamentul din 2006, care vizează introducerea unei anumite flexibilități bine definite, prin derogare și la discreția conducătorului auto, în dispozițiile privind pauzele și perioadele de odihnă pentru conducătorii auto profesioniști care efectuează transporturi ocazionale de călători, cum ar fi autobuzele turistice.
Prin urmare, legea revizuită urmărește să adapteze mai bine acest sector la ritmul său specific de lucru și să asigure un serviciu mai bun pentru pasageri. Cu toate acestea, ea nu modifică în niciun fel timpii maximi de conducere sau perioadele minime de odihnă pentru conducătorii auto profesioniști în cauză.
În urma adoptării, textul regulamentului revizuit va fi publicat în Jurnalul Oficial al UE și va intra în vigoare la 20 de zile după această publicare.
„Cu ocazia adoptării "Pachetului Mobilitate I" în 2020, Comisia Europeană s-a angajat să evalueze caracterul adecvat al normelor privind timpii de conducere, pauzele și perioadele de odihnă pentru conducătorii auto care efectuează transport rutier ocazional de persoane [Regulamentul (CE) nr. 561/2006]. În pofida diferențelor obiective în ceea ce privește mediul de lucru, dispozițiile sociale adoptate în 2020 nu fac nicio distincție între transportul de marfă și cel de călători și nici între serviciile regulate și cele ocazionale.
Normele specifice pentru serviciile de transport de călători au fost introduse de Consiliu în 1985, dar au fost ulterior abrogate în 2006 și reintroduse doar parțial în 2009 (pentru serviciile internaționale ocazionale de transport de călători). Propunerea de revizuire a fost prezentată de Comisie în data de 24 mai 2023, iar domeniul de aplicare a fost limitat la serviciile ocazionale naționale și internaționale de transport ocazional de călători, care sunt cele mai relevante pentru turism. Regulamentul revizuit se referă la aproximativ 3 % din transportul de călători cu autobuzul la nivelul UE. Henna Virkunnen (PPE/FI) a fost raportoarea Parlamentului European pentru acest dosar, iar în data de 29 ianuarie 2024 s-a ajuns la un acord provizoriu între Consiliu și Parlament”, transmite Consiliul Uniunii Europene într-un comunicat de presă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu