EXCLUSIV  Trecerea la nivel cu calea ferată, pericol pentru români. Nicolae Ivan: Implementarea proiectelor se realizează cu pași de melc

Trecerea la nivel cu calea ferată, pericol pentru români. Nicolae Ivan: Implementarea proiectelor se realizează cu pași de melc / Foto: Pixabay, de Bastian George
Trecerea la nivel cu calea ferată, pericol pentru români. Nicolae Ivan: Implementarea proiectelor se realizează cu pași de melc / Foto: Pixabay, de Bastian George

Nicolae Ivan, director dezvoltare afaceri, UTI Construction and Facility Management, a vorbit la DC NEWS despre modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată.

Nicolae Ivan, director dezvoltare afaceri, UTI Construction and Facility Management, a fost invitat în cadrul de zbaterii "Haos în trafic, mii de morți pe șosele! Siguranța rutieră, problemă majoră în România", organizată de Dc Media Group. Acesta a vorbit despre modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată.

"Implementarea proiectelor se realizează cu pași de melc"

"În ceea ce privește trecerea la nivel cu calea ferată, în România ultimilor 7-8 ani au existat foarte multe proiecte și studii de fezabilitate care au dezvoltau modernizarea infrastructurii de trecere la nivel cu calea ferată, tocmai pentru a limita accidentele, atât cele rutiere, cât și cele feroviare. Un accident rutier petrecut la trecerea la nivel cu calea ferată, de cele mai multe ori se soldează cu foarte mulți morți, cu deraierea garniturilor de tren și de aici apar tot felul de investigații unde sunt implicate și autoritățile statului român, organisme de monitorizare a accidentelor pe calea ferată etc.

Sigur că soluții există, asta vă spuneam și mai devreme, în ultimii ani s-au dezvoltat foarte multe studii de fezabilitate pentru modernizarea acestor treceri la nivel cu calea ferată, dar implementarea lor se realizează cu pași de melc. Am avut, cred că acum 6 ani de zile, un proiect la care încercam să participăm, era vorba despre modernizarea a o mie de treceri de la nivelul cu calea ferată pe teritoriul României, punctele nevralgice. În momentul de față nu este implementat acest proiect nici la nivelul a 20-30%.

"Până una alta îți asumi un risc că poți fi lovit de tren și să mori"

Sigur că tehnologia pe care se bazează în momentul de față circulația trenurilor și posibilitatea de a moderniza aceste treceri este una foarte mare. Trebuiesc investiți, poate și prin programele de dezvoltare care se vor derula în perioada imediat următoare, să sperăm că vor fi abordate și astfel de subiecte. O semaforizare, o semnalizare, o barieră dacă în continuare este nevoie pentru că într-adevăr, așa cum ați menționat și dumneavoastră, intersecțiile de drumuri cu calea ferată nu mai există sau există din ce în ce mai puține, dar și acelea care sunt trebuiesc foarte bine delimitate și bine semnalizate.

Vorbim despre existența deficitară a unor sisteme de semnalizare și protecție la nivelul trecerii de cale ferată, care este un aspect și care sigur, ar trebui rezolvat împreună cu autoritățile publice și companiile de stat care administrează astfel de subiect și al doilea subiect este vorba despre educația omului.  Dacă în contextul în care există o barieră pe un sens de mers tu vrei să te strecori, sigur că îți asumi un risc și încalci și o regulă de circulație, dar până una alta îți asumi un risc că poți fi lovit de tren și să mori.", a declarat Nicolae Ivan, director dezvoltare afaceri, UTI Construction and Facility Management

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel