Un fost agent CIA a dezvăluit tactica simplă pe care a învățat-o în timp ce lucra ca spion și care vă va ajuta să treceți cu brio orice interviu de angajare, respectiv să avansați la locul de muncă.
Andrew Bustamante, în vârstă de 45 de ani, este un fost ofițer de informații care acum își dedică timpul pentru a-i învăța pe alții cum să folosească lucrurile pe care le-a descoperit ca spion pentru a-și îmbunătăți viața.
Recent, el a stat de vorbă cu Steve Bartlett în podcastul său "Diary of a CEO" pentru a-și împărtăși o parte din experiența sa - și a vorbit despre o metodă folosită de spioni pentru a "influența" modul în care oamenii îi "percep".
Andrew crede că oricine ar putea folosi acest proces pentru a impresiona un potențial angajator în timpul unui interviu de angajare sau pentru a obține o promovare de la șeful său.
El a explicat că, în timpul petrecut la CIA, a învățat că pentru a impresiona oamenii trebuie să îi faci să aibă "încredere" în tine.
Pentru a câștiga încrederea cuiva, el a spus că, în ciuda faptului că mulți oameni cred că trebuie să îi facă pe ceilalți să îi placă, ceea ce contează de fapt cel mai mult este să exprimi certitudine și familiaritate.
"La CIA știm că majoritatea oamenilor nu înțeleg că nu trebuie să-ți placă ceva foarte mult înainte de a începe să ai încredere în el", a spus el.
El a explicat că angajatorii tind să angajeze persoane care au "elemente din ei înșiși".
"Când vezi pe cineva care reflectă elemente din tine, imediat începi să ai încredere în el", a continuat fostul ofițer.
"Toți angajatorii de pretutindeni visează să intre la un interviu și să vadă la masă pe cineva aproape exact ca ei, cu care le face plăcere să vorbească, cu care se pot conecta, cu care simt o conexiune și o chimie instantanee", spune Bustamante.
O altă modalitate prin care intervievații pot câștiga încrederea angajatorului, potrivit lui Andrew, este "punând întrebări".
"Când pui întrebări, în special întrebări deschise, faci persoana cu care vorbești să simtă că este interesantă, importantă, specială. Chiar și un angajator exigent resimte asta", a explicat el.
"Acest lucru îl va face pe intervievator să simtă că vă pasă, că v-ați gândit critic înainte de a veni aici, că sunteți pregătit și curios", a detaliat Andrew Bustamante.
"Înseamnă că această persoană este grijulie, implicată, responsabilă, că face ceea ce aș face eu. Vei avea încredere în acea persoană mult mai repede", susține fostul agent CIA.
Un alt lucru pe care Andrew l-a învățat ca agent secret și care, în opinia sa, ar putea ajuta oamenii la interviurile de angajare este capacitatea de a "extrage cât mai multe" informații despre ei din "indicii verbale și nonverbale".
"Citiți-le limbajul corpului, ascultați-le semnalele verbale, auziți lucrurile despre care vorbesc, reflectați și oglindiți-le comportamentul și terminologia, tonul vocii, cadența discursului", a sugerat el.
"Folosiți acest proces de a pune întrebări, întrebări deschise care vă oferă mai multe informații, pentru a le transforma în cunoștințe", spune Andrew Bustamante.
Iar pentru cei care au deja un loc de muncă și doresc să avanseze la locul de muncă, el a împărtășit patru calități pe care le-a învățat la CIA, care vor "construi rapid influența" și ar putea duce la obținerea unei promovări.
"Ele se numesc 'cei patru C'. Considerație, consecvență, colaborare și control", a spus fostul spion.
"Considerația înseamnă să te pui în locul altcuiva. Te gândești cum este viața șefului sau colegului tău", detaliază el.
"Dacă te gândești la punctul lor de vedere mai repede decât se gândesc ei la punctul tău de vedere, ai un avantaj", afirmă fostul agent.
În ceea ce privește consecvența, el a explicat că aceasta este vitală deoarece "nimeni nu vrea să investească relații într-o persoană inconsecventă".
"Consecvența este ceea ce generează confort și încredere în oameni", a adăugat el. Este ceea ce construiește influența. Pentru că atunci când se întâmplă ceva, când gloanțele încep să zboare sau când se dezlănțuie iadul, vrei să știi că persoana care crezi că va fi acolo va fi acolo", a explicat acesta.
El a spus că șefii caută de obicei să promoveze oameni care "colaborează" cu ei, mai degrabă decât să facă "compromisuri".
"Un compromis înseamnă doar că tu nu obții ceea ce vrei și eu nu obțin ceea ce vreau și găsim ceva la mijloc pe care niciunul dintre noi nu-l dorește, dar pe care îl acceptăm amândoi. Asta e o afacere eșuată", a declarat Bustamante.
"Ceea ce ne dorim cu adevărat nu este compromisul, ci colaborarea. Colaborarea înseamnă că tu îți aduci ideea ta, eu îmi aduc ideea mea și împreună creăm un al treilea rezultat mai bun pentru amândoi", spune acesta.
Nu în ultimul rând, el a recomandat utilizarea tuturor celor trei trăsături pentru a obține "controlul".
"Control înseamnă că valorificați toate beneficiile sociale pe care le-ați construit cu acești primii trei C", a explicat fostul agent.
"Acum chiar acționezi pentru a obține ceea ce îți dorești. Cereți oportunitatea. Te duci și îi spui șefului tău: 'Eu sunt cel care ar trebui să fie promovat la postul de manager'. Apoi te întorci la faptul că ai făcut celelalte trei C într-un mod care îți exercită controlul asupra situației", susține Bustamante, conform Daily Mail.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu