La Palatul Victoria, a avut loc semnarea a trei contracte de demarare a unor proiecte de investiții în domeniul infrastructurii.
Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc s-a pus pe treabă! Lucrurile au început să meargă bine și în domeniul transporturilor, dovadă semnarea unor contracte extrem de importante.
Este vorba despre Contractul de proiectare si executie autostrada Sibiu - Pitesti, Sectiunea 1 Sibiu - Boița, Contractul de proiectare și execuție Lotul 3 - Autostrada de Centură a Municipiului București – secțiunea Sud și Contractul pentru Furnizarea "Sistemului de siguranță și automatizare a traficului, pentru Magistrala 5. Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor.
Contractul de proiectare şi execuţie pentru autostrada Sibiu-Piteşti, secţiunea 1 Sibiu-Boiţa, a fost semnat de reprezentantul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA, Narcis Neaga, şi de administratorul companiei Porr Construct SRL.
Cel de-al doilea contract - de proiectare şi execuţie pentru lotul 3 din autostrada de centură a municipiului Bucureşti secţiunea Sud - a fost semnat de Narcis Neaga, de directorul executiv Aktor SA şi de administratorul special Euro Construct.
Al treilea contract, cel privind furnizarea sistemului de siguranţă şi automatizare a traficului pentru Magistrala 5 secţiunea Râul Doamnei-Eroilor a fost semnat de directorul general al Metrorex, Dumitru Şodolescu, şi de director general Alstom Transport SA.
'Primul contract are în vedere o autostradă foarte importantă şi demult aşteptată de români - autostrada Piteşti-Sibiu, secţiunea 1 Boiţa-Sibiu. Încă din primul mandat de ministru am înţeles că străpungerea Carpaţilor este o prioritate pentru dezvoltarea economică a României. Secţiunea Sibiu-Boiţa nu înseamnă doar o simplă secţiune a unei autostrăzi, aşa că în anul 2017 Guvernul PSD-ALDE a deblocat şi a lansat procedura de achiziţie publică pentru primele loturi ale autostrăzii Sibiu-Piteşti. (...) Valoarea contractului este de 612 milioane de lei, fără TVA, echivalentul a 129 de milioane de euro, durata de realizare a acestui contract este de 48 de luni, dintre care 12 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţie. Al doilea contract este cel al lotului 3 al autostrăzii de centură a municipiului Bucureşti, secţiunea Sud. Valoarea contractului este de 853 de milioane de lei, echivalent a 180 de milioane de euro, fără TVA. (...) Acest sector face parte din centura Bucureşti Sud, care va asigura conexiunea reţelei TEN-T, respectiv legătura dintre autostrada A1 Piteşti-Bucureşti şi autostrada A2 Bucureşti-Constanţa', a precizat Cuc.
El a adăugat că al treilea contract, cel privind Magistrala 5 de metrou, se referă la sistemul de siguranţă şi automatizare a traficului, inclusiv echipamentul de siguranţă îmbarcat pe tren şi sistemul de informare dinamică. Ministrul Transporturilor le-a transmis din nou constructorilor că nu va mai tolera nicio scuză şi nicio întârziere.
➢ Valoarea contractului este de 612.647.863,38 LEI fara TVA, echivalentul a 129 milioane Euro fara TVA, avand un cost/ km de 10 milioane Euro fara TVA.
➢ Lungimea totala a Sectiunii 1 Sibiu - Boita este de 13,17 km.
➢ Durata de realizare a contractului este de 48 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare si 36 luni pentru executia lucrarilor.
➢ Perioada de garantie a lucrarilor este de 10 ani (120 luni).
➢ Autostrada Sibiu – Pitești este unul dintre proiectele majore de infrastructură rutieră, ce va asigura conexiunea cu rețeaua TEN-T, respectiv coridorul IV Pan European.
➢ Acest Guvern a luat măsurile necesare pentru a face posibilă semnarea contractului și începerea lucrărilor, a asigurat resursele financiare, atât din fonduri europene, cât și naționale, a obținut acordul de mediu și a actualizat indicatorii tehnico-economici care să răspundă realității din teren.
➢ Semnarea contractului pentru secțiunea 1 Sibiu-Boița este primul pas concret făcut în ultimii zece ani pentru începerea lucrărilor la prima autostradă din România care trece munții.
➢ Valoarea contractului este de 853.422.022,52 LEI, fara TVA (echivalentul a 180 milioane Euro), având un cost/ km de 10 milioane euro, fără TVA.
➢ Lungimea totala a acestui tronson de autostradă este de aproximativ 18 km.
VEZI ȘI: Europarlamentare 2019. Manevra politică a lui Victor Ponta, dezvăluită - video
➢ Durata de realizare a contractului este de 42 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare și 30 luni ( 2,5 ani) pentru execuția lucrărilor.
➢ Perioada de garanție a lucrărilor este de 5 ani (60 de luni).
➢ Prin semnarea contractului de proiectare și execuție pentru lotul 3 al Autostrăzii de centură a municipiului București, în lungime de aproximativ 18 kilometri, aducem mai aproape de finalizare realizarea acestui proiect, care va contribui la fluidizarea traficului din capitală.
VEZI ȘI: Proces Dragnea sentință 15 aprilie 2019. Chirieac: La asta mă aștept!
➢ Am reușit să asigurăm finanțarea europeană necesară, în pofida faptului că unii oameni politici români au încercat la Bruxelles să blocheze fondurile europene pentru acest proiect foarte important pentru Capitală și pentru România. Pentru că Centura București Sud va asigura conexiunea cu rețeaua TEN-T, respectiv coridorul IV Pan European între Autostrada A1 București - Pitești și A2 București - Constanța.
➢ Finanţare: din fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020
➢ Valoare contract: 112.923.292,72 lei, (fără TVA). Preț total 134.378.718,34 lei
➢ Termen de execuție: 9 luni
➢ Prin contractul semnat astăzi se realizează sistemul de siguranță și automatizare a traficului, ultima etapă înainte de darea în exploatare a acestei Magistrale de metrou, astfel încât să poată fi dată în funcțiune până la sfârșitul anului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu