Iată cele trei tipuri de încălţări complet nerecomandate când te urci la volan. Acestea sunt incomode când conducem, dar pot creşte şi riscul de accidente.
Acestea sunt cele mai periculoase tipuri de încălțăminte pentru șofat, potrivit unui studiu realizat de Ford. Conform statisticilor, unul din nouă șoferi experimentează pedalarea cu acest tip de pantof. Motivul este că, în timp ce conduc, pot aluneca de pe picior și pot intra sub pedală. Timpul total de frânare în acest caz este mărit cu 0.13 secunde. Atunci când mașina se deplasează cu 95 km/h, distanța de frânare crește cu 3.5 metri. În plus, transferul unui picior de la o pedală la alta durează 0.04 secunde, ceea ce este de două ori mai mult decât în pantofii strânși.
Aproape aceeași situație cu flip-flopii. În plus, sprijinul slab al piciorului duce la oboseala picioarelor. Este deosebit de periculos să șofezi în pantofi cauciucați, în care piciorul transpiră.
Pantofii cu toc subţire, mai ales tocuri peste înălţimea de 3 cm, sunt contraindicaţi. De multe ori, tocurile se prind de covorul de sub pedale, motiv pentru care șoferul aflat într-o situație de urgență nu are timp să apese pedala de frână la timp. Una dintre companiile de asigurări din Marea Britanie a efectuat un sondaj în urma cărui s-a stabilit că 750 de respondenți au avut sau aproape au intrat într-un accident din cauza faptului că pantofii au căzut, sau s-au blocat între pedale, scrie auto-expert.md.
"La 100 km/h, până apeşi pe frână, mai parcurgi 40 m. La 200 la oră, parcurgi 80 m. Din momentul în care apeşi frâna, considerând că ai condiţii perfecte, adică vreme bună, aderenţă ideală, depinde ce maşină ai. Dacă ai o maşină ca un Lamborghini, cu frână ceramică, da, spaţiul de frânare va fi mai mic. Dar dacă ai o maşină normală, spaţiul de frânare va fi mult mai mare", a spus specialistul.
"Obligatoriu calci frâna!", a fost răspunsul lui Titi Aur când a fost întrebat care este primul lucru pe care îl faci când vezi că maşina din spatele tău nu mai poate evita impactul.
"Dar obligatoriu este şi să faci în aşa fel încât cel din spatele tău să nu te lovească. De fiecare dată când opreşti, indiferent că eşti în oraş, în afara oraşului, la semafor, la stop, la calea ferată, nu opri aproape de maşina de faţă sau aproape de intersecţie. Opreşte mai în spate, cu 10-20 de metri. Dacă se circulă cu peste 100 km/h, stai mai departe de maşina din faţa ta. Sună dus la extrem, dar uneori e bine să stai în poziţia pilotului la linia de start. Adică să ai maşina în viteza întâi şi ambreiajul călcat, dar şi cu ochii pe oglindă. Dacă vezi că vine tare cel din spate, şi că nu se poate opri, te muţi tu mai în faţă cu 7-8-10 metri", a mai spus acesta.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu