Grupul de firme AutoCar, format din trei firme care administrează unităţi service, cer falimentul City Insurance şi a notificat Autoritatea de Supraveghere Financiară cu privire la cererea de faliment a societăţii, dar instituţia susţine că asiguratorul este stabil din punct de vedere al indicatorilor de solvabilitate.
"Grupul de firme AutoCar, format din trei firme care administrează unităţi service, a notificat Autoritatea de Supraveghere Financiară cu privire la cererea de faliment a societăţii de asigurări City Insurance şi a înaintat instanţelor de judecată solicitarea privind cea mai mare firmă de asigurări din România. City Insurance, cea mai mare firmă de asigurări din România, are datorii restante de peste un milion de lei (circa 1, 1 milioane lei, conform documentelor oficiale) către grupul AutoCar. În consecinţă, Autocar, Autocar and Trucks şi Standocolor au solicitat atât Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) cât şi instanţelor de judecată falimentul City Insurance", se spune în comunicatul companiei.
Conform documentului, societatea de asigurări se află în incapacitatea de plată a acestor datorii, care sunt mai vechi de 120 de zile, iar suma de plată pe care City Insurance o are, actualizată cu dobânzile şi penalizările legale depăşeşte 3 milioane de lei.
"Este cel puţin bizar să asistăm doar după câţiva ani la o reeditare a falimentului Astra, dar de data aceasta cu consecinţe mult mai mari pentru întreaga piaţă. Societatea City Insurance deţine în prezent peste 45% din piaţa RCA, iar societăţile Astra şi Carpatica nu depăşeau împreună 33% cota de piaţă RCA în momentul falimentului. Consiliul Concurenţei trebuie să se autosesizeze de urgenţă, societatea de asigurări având în prezent o cota de piaţă care reprezint afară doar şi poate un mare risc sistemic", se arată în comunicat.
Potrivit sursei citate, societatea de asigurări City Insurance are toate simptomele pe care societăţile Astra şi Carpatica le aveau în momentul declanşării falimentului: număr ridicat de reclamaţii la ASF (2097 de reclamaţii în perioada Ianuarie - Iulie 2019); cota importantă în clasa de asigurări cu risc cel mai ridicat (peste 45% în RCA); cota de piaţă importantă în rândul transportatorilor (peste 90%); întârzieri mari la plata despăgubirilor către service-uri şi păgubiţi; întârzieri mari la plata despăgubirilor pentru daunele externe (datorii de ordinul zecilor de milioane de euro); subevaluarea rezervelor de dăuna cu peste 50%; număr ridicat de procese în instanţă pentru neplata daunelor; probleme privind lichiditatea; peste 70% dintre dosarele de daună câştigate de către petenţi prin intermediul SalFin sunt contestate de către City Insurance astfel încât păgubiţii RCA să ajungă în instanţele de judecată şi în acest mod, să rostogolească datoriile către păgubiţi cu încă 2 - 3 ani.
Conform calculelor realizate de grupul de firme menţionat, cifra de afaceri a societăţii City Insurance în anul 2018 a fost de aproximativ 1,5 miliarde lei (aproximativ 320 milioane euro). Rata cheltuielilor de achiziţie şi administrare a fost de aproximativ 30% = 96 000 000 euro. Cifra de afaceri - cheltuieli de achiziţie şi administrare a fost de 224.000.000 euro. Numărul dosarelor de daună pentru ultimele 12 luni este de aproximativ 130.000. Aproximativ 90% din cifra de afaceri a societăţii City Insurance este formată din RCA. Peste 90% dintre transportatori au poliţe RCA la City Insurance. Dăuna medie la categoria transportatori este de aproximativ 5.000 de euro. Dăuna medie la categoria autoturisme este de aproximativ 1.600 euro Peste 90% dintre poliţele RCA cu valabilitate de o lună de zile sunt vândute de către City Insurance. Frecvenţa daunei pentru poliţele RCA cu valabilitate de o lună este de peste 4 ori mai ridicată decât cea pentru poliţele RCA cu valabilitate de 6 sau 12 luni. Dăuna medie (transportatori + autoturisme) este de aproximativ 2.700 de euro.
Grupul AutoCar atrage atenţia consiliului ASF şi mai ales, preşedintelui Leonardo Badea, să nu fugă de răspundere şi să îşi asume un răspuns scris, sub semnătura, în termen de 30 de zile de la înregistrarea documentelor, dacă societatea City Insurance mai îndeplineşte sau nu criteriile financiare legale de a funcţiona (solvabilitate şi lichiditate).
"Avem informaţii certe că în următoarele săptămâni mai multe unităţi reparatoare vor declanşa aceeaşi procedură de solicitare a falimentului societăţii City Insurance. Recomandăm tuturor unităţilor service din România maximă prudenţă privind preluarea lucrărilor de reparaţii în relaţia cu City Insurance", se mai spune în comunicat.
În schimb, ASF susţine că asigurătorul este stabil din punct de vedere al indicatorilor de solvabilitate.
"Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) supraveghează îndeaproape societăţile de asigurare autorizate. În cazul în care sunt constatate disfuncţionalităţi în ceea ce priveşte activitatea acestora sau respectarea cerinţelor de capital, ASF dispune măsurile prevăzute de legislaţia în vigoare, cum de altfel a şi făcut recent. Compania City Insurance este stabilă din punct de vedere al indicatorilor de solvabilitate", se arată în răspunsul oferit AGERPRES.
Până la momentul publicării acestei ştiri asigurătorul nu a oferit un punct de vedere.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News