Reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au prezentat marţi, în faţa autorităţilor judeţene din Vrancea, trei posibile variante de traseu pentru drumul expres care va lega Bucureştiul de Moldova, pe tronsoanele Buzău-Focşani şi Focşani-Bacău.
Tronsonul de drum Buzău-Focşani ar urma să aibă o lungime de 72 de kilometri, valoarea contractului de elaborare a studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic fiind de 13.933.291,10 lei fără TVA. Celălalt tronson, dintre Focşani şi Bacău, ar urma să aibă o lungime de 110 km, valoarea contractului de elaborare a studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic fiind de 20.123.408,52 lei fără TVA.
"Întâlnirea de lucru de astăzi a fost benefică pentru noi toţi, pentru cei care vom beneficia de acest drum de mare viteză din Vrancea spre Buzău şi mai departe spre Bucureşti şi spre Bacău şi nordul Moldovei. (...) Acest drum de mare viteză este atât de necesar pentru Moldova. De 30 de ani se tot vorbeşte de această legătură între capitala ţării şi nordul Moldovei. Drumul european E85 nu mai poate prelua tot traficul în condiţii normale, pentru că este unul dintre cele mai circulate drumul europene din sud-estul continentului", a declarat vicepreşedintele CJ Vrancea Ionel Celmare.
Pe ruta drumului de mare viteză vor exista şi zone în care se vor face exproprieri de terenuri, încercându-se pe cât posibil să se limiteze disconfortul creat populaţiei.
"Inevitabil vor exista exproprieri, pentru că domeniul aflat în administraţia UAT-urilor nu este destul de mare. Dar trebuie să încercăm pe cât posibil să fie în zone în care nu există locuinţe, astfel încât populaţia să nu aibă foarte mult de suferit", a precizat vicepreşedintele CJ Vrancea Dănuţ Cristian.
Potrivit reprezentanţilor CJ Vrancea, drumul expres care va lega Capitala de Moldova nu va coincide cu drumul european E85 şi va ocoli Focşani-ul la numai câţiva kilometri.
La întâlnire au participat şi primarii UAT-urilor aflate pe traseul viitorului drum expres, care au oferit un punct de vedere privind realizarea proiectului.
Lucrarea se află la acest moment în faza de elaborare a studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic, având ca termen de finalizare noiembrie 2020. Investiţia va beneficia de finanţare nerambursabilă alocată în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News