Tren deraiat la Fetești. 6 din cele 13 vagoane răsturnate au fost ridicate

Foto: ISU Ialomița
Foto: ISU Ialomița

Intervențiile din stația Fetești implică operațiuni de amploare cu cele două trenuri-macara, utilaje de mare tonaj cu o capacitate de 125 tone, respectiv, 250 tone, cu care în acest moment se acționează pentru ridicarea locomotivei, șase vagoane fiind deja ridicate din gabaritul căii ferate.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a informat că până la această oră, în stația CF Fetești, s-au ridicat șase din cele 13 vagoane de marfă răsturnate, componente din compunerea celor două trenuri de marfă - boghiuri și osii -, bucăti de șină de cale ferată ruptă în urma ciocnirii celor două trenuri de marfă, iar în acest moment se acționează cu cele două trenuri-macara pentru ridicarea locomotivei.
 
După ridicarea tuturor vagoanelor de marfă, din compunerea celor 2 trenuri de marfă, personalul Secției Linii al SRCF Constanța va începe lucrările pentru refacerea infrastructurii și suprastructurii feroviare grav avariate, iar echipele de la Electrificare vor acționa pentru refacerea sistemului de alimentare cu energie electrică, intervenții care implică înlocuirea stâlpilor de înaltă tensiune, a firului de contact, precum și a tuturor celorlalte componente ale sistemului de alimentare cu energie electrică, rupte sau avariate, în urma acestui eveniment feroviar.

Intervențiile au început imediat după accident


 
Mobilizarea echipelor de intervenție în stația Fetești a început la miezul nopții, la fața locului fiind prezenți, la scurt timp după producerea envenimentului, reprezentanții conducerii SRCF Constanța care, după o primă evaluare, au activat personalul stației Palas, pentru îndrumarea, în stația CF Fetești, a primului tren-macara, cel de 125 de tone, dar și personalul din dispeceratele de circulație, pentru reconfigurarea întregului grafic de circulație al trenurilor de pe magistrala București - Constanța, pe rute deviate, până la noi măsuri. 
 
Astfel, primul tren-macara, cel de 125 de tone, a plecat din stația Palas la ora 02.26, iar până la sosirea acestuia în stația Fetești, s-a acționat cu o locomotivă a operatorului național de transport feroviar de marfă, pentru retragerea, în stația CF Bărăganu, a vagoanelor de marfă rămase pe șină, astfel încât să fie asigurată zona necesară pentru accesul, montarea și calarea utilajului de 125 de tone, care a fost pus în funcțiune la ora 05.26. De asemenea, la ora ora 08:45, a garat în stația Bărăganu și cea de a doua macara de mare tonaj, cea de 250 de tone, sosită de la București.

Rute ocolitoare pentru trenurile spre și dinspre Capitală


 
În paralel cu toate aceste măsuri operaționale necesare organizării intervenției, pentru ridicarea vagoanelor de marfă, au fost stabilite și trasate graficele de circulație ale trenurilor spre și dinspre Capitală, dar și pentru trenurile cu alte destinații din țară, pe cele două rute deviate. Trenurile spre și dinspre Litoral, care tranzitau Capitala, au circulat pe ruta deviată Fetești - Movila - Țăndărei, până la ora 08.07, când s-a asigurat gabarit pentru circulația cu tracțiune Diesel, pe segmentul Ovidiu - Fetești - Bărăganu.  
 
CFR SA îi asigură pe călători, că intervențiile din stația CF Fetești sunt în plină desfășurare, acestea vor continua și în cursul acestei nopții, dar și în perioada următoare, iar personalul feroviar depune toate eforturile necesare pentru restabilirea circulației în condiții normale pe magistrala București – Constanța, într-un timp cât mai scurt.

CITEȘTE AICI MAI MULTE DESPRE ACCIDENT: Accident feroviar la Feteşti. Două trenuri de marfă s-au ciocnit

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel