O idee ambițioasă începe să prindă contur!
Ideea unui tren rapid subacvatic dintre Emiratele Arabe Unite şi India a fost anunţată încă în 2018, dar atunci părea atât de ambiţioasă şi dificilă încât puţini credeau că ea va ajunge vreodată la stadiul de construcţie.
Emiratele Arabe Unite sunt recunoscute pentru construcțiile remarcabile din Dubai sau Abu Dhabi, și abordarea proiectelor neconvenționale face parte integrantă din reputația pe care și-au câștigat-o. Recent, biroul național de proiectare în construcții din Emiratele Arabe Unite a confirmat din nou interesul țării de a transforma acest proiect în realitate. Curând, se va construi un tren de mare viteză care va circula sub apă până în India, scrie Unilad.
Conceptul inițial presupunea construirea a două tuneluri subacvatice la adâncime foarte mică sub nivelul mării. Aceste tuneluri ar fi fost susținute la suprafață de platforme întinse pe întreaga lungime a tunelului, menținându-le astfel „suspendate” în apă, la doar câțiva zeci de metri sub suprafața apei.
Tunelul ar urma să lege oraşele Mumbai din India şi Fujairah din EAU, între ele fiind aproximativ 2.000 km. Deci, asta ar însemna o construcţie uriaşă a două tunele de 2.000 km neîntrerupţi!
Cu atât mai remarcabil este faptul că Emiratele Arabe Unite își doresc să implementeze trenuri care să circule cu viteze de 1.000 km/h prin aceste tuneluri! Astfel de viteze pentru călătoriile feroviare nu au fost încă atinse la nivel global, recordul actual de 603 km/h aparținând unei companii din Japonia. Teoretic, viteze de până la 1.000 km/h ar putea fi realizate prin crearea unui vid în tuneluri și asigurarea levitației magnetice pe șine, eventual într-un mod similar conceptului Hyperloop-TT. Cu toate acestea, devine evident că se impun soluții inginerești inovatoare nu doar la nivelul infrastructurii feroviare, ci și în ceea ce privește propulsia trenurilor.
Noua cale ferată nu va avea doar rolul de a servi trenurile de pasageri. Arabii îşi doresc să exporte petrol în India și să importe apă potabilă din râul Narmada din India. Așadar, petrol în schimbul apei, la prețuri avantajoase. Doar că apa şi petrolul nu vor fi transportate cu trenuri cargo, ci prin conducte integrate în construcţia acestor tunele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News