Un tren ce atinge o viteză record de 600 de kilometri de oră este cel mai rapid vehicul terestru din lume.
China a prezentat marţi un tren maglev care poate atinge viteza maximă de 600 km/h, informează Reuters care citează media naţionale chineze, scrie Agerpres.
Viteza pe care o poate atinge trenul, dezvoltat de China şi fabricat în oraşul de coastă Qingdao, îl face cel mai rapid vehicul terestru din lume. Cu ajutorul forţei electromagnetice, trenul maglev levitează deasupra căii ferate, fără a exista contact între caroserie şi şine.
China utilizează această tehnologie de aproape două decenii, pe o scară foarte limitată. Shanghai dispune de o linie maglev scurtă, între unul dintre aeroporturile sale şi oraş.
Deşi în China nu există încă linii pentru trenurile maglev care să lege oraşe mari sau provincii, unele localităţi, printre care Shanghai şi Chengdu, au început să studieze acest domeniu.
La 600 km/h, ar dura doar 2,5 ore pentru a călători de la Beijing la Shanghai cu trenul - o distanţă de peste 1.000 km. Prin comparaţie, o asemenea călătorie ar dura 3 ore cu avionul şi 5,5 ore pe calea ferată de mare viteză. Mai multe ţări, precum Japonia sau Germania, doresc, de asemenea, să construiască reţele maglev, deşi costurile ridicate şi incompatibilitatea cu infrastructura feroviară actuală continuă să împiedice dezvoltarea rapidă a acestora.
Dacă în alte țări trenurile circulă cu viteze enorme, la noi înregistrează recorduri la întârzieri. Trenurile IR 1993 Mangalia- Bucureşti şi RE 8008 Medgidia - Bucureşti Nord au înregistrat duminică, 18 iulie, întârzieri de sute de minute din cauza lipsei tensiunii în linia de contact şi a unor defecţiuni la locomotivă, au anunţat reprezentanţii CFR Călători, precizând că pasagerii afectaţi vor primi, la cerere, contravaloarea pentru parcursul neefectuat, scrie Agerpres.
"Astăzi după amiază, au avut loc două deranjamente în circulaţia trenurilor de călători pe secţia Bucureşti - Constanţa, astfel: Trenul IR 1993 Mangalia - Bucureşti - Craiova a staţionat în zona Medgidia din cauza lipsei tensiunii în linia de contact, iar în staţia Perişoru mecanicul a declarat locomotiva defectă. O nouă locomotivă a fost trimisă din staţia Feteşti, preluând trenul în condiţii de siguranţă. Trenul a acumulat o întârziere de 140 de minute. În staţia Bucureşti Băneasa s-a defectat locomotiva. Trenul IR 1993 a plecat cu 192 de minute de întârziere, după ce mecanicul de locomotivă a remediat defecţiunea survenită", precizează CFR Călători.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu