Ministrul de Interne Lucian Bode a anunţat că al cincilea TIR de ATI va fi trimis la spitalul din Piatra Neamţ pentru pacienţii COVID-19. Asta după ce trenul ATI, propus în România, nu a fost băgat în seamă.
„De la cele 1.531 de paturi ATI ocupate în weekend, numărul lor a scăzut undeva la 1.520. Deci presiunea pe ATI scade. Avem toate cele patru TIR-uri de ATI funcționale și sunt distribuite la spitale unde au nevoie. Al cincilea TIR de Terapie Intensivă va fi trimis zilele următoare la Piatra Neamț în zilele următoare. Scopul nostru este să scădem presiunea pe ATI și să trecem această perioadă”, a declarat Lucian Bode.
Prima secţie mobilă de terapie intensivă a fost cumpărată de România în aprilie 2020, la o valoare de peste 260.000 de dolari.
"Departamentul pentru Situații de Urgență prin Fundația pentru SMURD achiziționează prima secție de terapie intensivă mobilă din țara noastră, în valoare de 264.930 de dolari, care va putea prelua pacienții în stare critică ca urmare a infecției cu SARS–CoV–2.Această secție mobilă de terapie intensivă pe structura unui tir poate fi deplasată rapid oriunde în țară, crescând capacitatea celor mai aglomerate spitale de a oferi îngrijire pacienților la cele mai înalte standarde. Secția va fi amplasată în curtea unui spital supraaglomerat de primă linie, putând fi racordată atât la rețeaua electrică cât și la cea de oxygen a spitalului și va putea prelua un număr de 12 pacienți cu indicație de îngrijire în terapie intensivă", comunica DSU pe 8 aprilie 2020.
Astfel, se poate calcula uşor că cele cinci tiruri ATI existente au o valoare de peste 1,3 milioane de dolari (1.324.650 dolari).
La începutul lunii martie, Grampet propunea construirea unui tren destinat pacienţilor COVID-19, dotat inclusiv cu secţii de ATI.
"Fiecare tren va fi compus din mai multe vagoane ce vor fi dotate cu echipamentele necesare în funcţie de destinaţia utilizării, respectiv vagonul central - zona verde alocată personalului medical şi restul vagoanelor – zona roşie alocată pacienţilor.
Vagoanele de tratament vor fi destinate pacienţilor cu simptomatologie moderată, dar care necesită spitalizare continuă, un vagon având o capacitate maximă de 18 paturi - 9 paturi fixe, iar în caz de suprasolicitare pot fi folosite încă 9 paturi rabatabile", transmitea Grampet Group printr-un comunicat de presă.
VEZI Tren medical în România, la fel ca-n Italia. Propunerea e din APRILIE 2020 pe masa Guvernului
Şi analistul politic Bogdan Chirieac, dar şi jurnalistul Val Vâlcu, au sesizat lipsa de interes a autorităţilor din România pentru acest tren, care este funcţional în Italia.
”Noi am pornit anul trecut în pandemie - nu numai în România, ci la nivel european- cu mesajul să nu mai depindem, în bunurile strategice, de China. Hai să vedem azi câte măști sunt din China. În plus, eu nu cunosc pe absolut nimeni, nici măcar un om, care să fi primit o mască gratis de la Guvern. Trenurile ATI propuse de România, în aprilie anul trecut (n.r. 2020)...” a spus Val Vâlcu, în emisiunea ”Deferiți mass-media”. ”De Gruia Stoica” a completat Bogdan Chirieac. ”Da, de Grampet. În schimb, au fost unele fabricate acum în Italia” a remarcat Val Vâlcu. ”Grampet, Gruia Stoica a spus ”le fac eu!”. Nici azi nu i-a dat autorizație, nu a putut să facă nimic. Administrația!” a continuat analistul politic Bogdan Chirieac.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu