Trenuri de coșmar în Europa. Cum e văzută România

Jurnaliștii de la Euronews au realizat un reportaj despre calitatea serviciilor de transport feroviar din Europa. 

Potrivit acestora, țările balcanice o duc cel mai rău la capitolul trenuri. România e și ea pe lista neagră a calității transportului feroviar.

"Este deosebit de rău în Balcani, potrivit unui raport al Forumului Economic Mondial (WEF), care a clasat serviciile pe frecvență, punctualitate, viteză și preț", notează Euronews.

Circulație suspendată pentru mai multe luni, fără notificare

Potrivit Euronews, în Albania, niciun tren de călători nu a circulat între noiembrie 2019 și începutul lunii februarie din cauza lipsei de fonduri pentru a cumpăra combustibil pentru locomotive. Compania feroviară de stat nu a dat nicio notificare oficială pentru suspendarea serviciului, iar oamenii au fost informați că s-a reluat circulația doar după ce mersul trenurilor a fost postat pe un grup de Facebook.

Raportul WEF a acordat Albaniei1,2 puncte din șapte, în spatele Serbiei, în timp ce Bosnia și Herțegovina și Macedonia de Nord au primit fiecare câte două puncte.

"Printre statele membre ale UE, Bulgaria, România, Slovenia și Grecia sunt cele mai rele la capitolul trenuri, conform Comisiei Europene, în timp ce cele mai bune servicii se găsesc în Olanda, Finlanda, Germania și Spania", arata acestia.

Mai mult, statisticile arată că numărul incidentelor și raportărilor de răniți este cel mai mare în estul Europei. Toate statele membre Centrale și de Est au rate mai mari decât media UE, potrivit celui mai recent raport al Agenției pentru Căile Ferate a Uniunii Europene.

Poți face naveta doar de trei ori pe săptămână

În Bulgaria, trenul călătorește - dar doar de trei ori pe săptămână - cei 34 de kilometri între orașele Kyustendil și Gueshevo. Călătoria urează 1 oră și 40 de minute.

Starea precară a infrastructurii permite trenurilor să circule doar cu viteză maximă de 25 km / h, scăzând la 15 km / h în anumite secțiuni.

Ruta Oradea-Arad, criticată dur

"La aproximativ 700 de kilometri nord, trenul de 07.05 de la Oradea la Arad este unul dintre miile de servicii regionale care circulă pe rețeaua feroviară românească. Vagoanele care transportă pasagerii prin aceste părți rurale sunt o relicvă dinainte de războiul din 1937, care în majoritatea țărilor din vestul Europei ar fi într-un muzeu sau ar fi folosite doar pentru liniile turistice", au descris jurnaliștii de la Euronews.

"Ocazional, vezi un pasionat de trenuri din Germania făcând poze cu aceste vagoane", a declarat pentru Euronews Ion, directorul stației din Zerind, un sat la jumătatea distanței.

„Pentru cei care trebuie să ia trenul în fiecare zi, totuși, această călătorie nu este o plimbare în parc", a adăugat el.

Întârzierile trenurilor

Euronews citează un raport care arată cum căile ferate române au acumulat 4,5 milioane de minute de întârziere în 2017 - echivalentul a 8,6 ani. Aproximativ 53 de milioane de pasageri au călătorit cu trenul în țară anul trecut, potrivit Uniunii Internaționale a Căilor Ferate.

„Trenurile se destramă"

"În țări precum Bulgaria sau România, circulă zilnic trenuri second-hand sau a treia, aruncate la începutul anilor 2000 de căile ferate franceze, engleze, germane sau daneze. Dar în afara granițelor uniunii, situația se agravează în continuare", arată Euronews.

Moldova, călătorie în timp

Potrivit acestora, în Moldova, vechile trenuri din epoca sovietică sunt folosite alături de vagoane din anii '60 în care pasagerii stau pe bănci de lemn. În Bosnia și Herțegovina, unele fabrici miniere mută cărbune în fiecare zi pe locomotive cu aburi din 1942.

Modernizări în unele locuri

"În Macedonia de Nord, Serbia, Muntenegru, Bosnia și Herțegovina, liniile s-au modernizat cu material rulant chinez, rus și spaniol pentru a integra flota de locomotive și trăsuri. Cu toate acestea, de aceste îmbunătățiri beneficiază în mare parte numai principalele artere de trafic. Pasagerii care locuiesc departe de aceste rute principale continuă să călătorească cu ușile deschise, trenurile postbelice", noteaza Euronews. 

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel