O serie de vagoane, dedicate telemuncii, au fost puse pe căile ferate nipone.
Compania feroviară niponă East Japan Railway Co (JR East) a pus luni în circulaţie primele sale "vagoane-birou", care vor funcţiona pe mai multe linii ale trenurilor de mare viteză "shinkansen", pe fondul necesităţii de adaptare la un nou stil de lucru determinat de pandemia de coronavirus, relatează Kyodo, ciattă de Agerpres.
Pasagerii din aceste vagoane pot vorbi la telefon şi lua parte la întâlniri virtuale stând pe locurile lor, activităţi care sunt descurajate în restul trenului.
Acest sistem funcţionează de luni în vagoanele Nr. 8 ale trenurilor de pe trei linii ce fac legătura între Tokyo şi oraşe din nordul şi centrul ţării şi nu presupune costuri suplimentare din partea călătorilor.
"Vrem să susţinem un nou mod de lucru, care să nu fie legat de timp şi spaţiu", a declarat un responsabil al JR East.
Pasagerilor li se vor mai pune la dispoziţie ochelari inteligenţi şi separatoare pentru mese.
Compania speră ca noul serviciu să-i ajute pe pasageri să combine munca online cu călătoritul, stimulând totodată cererea de călătorii de afaceri, care a scăzut din cauza pandemiei. Pentru a evita aglomeraţia, aceste spaţii de lucru nu vor fi disponibile şi în weekend, de sărbătorile publice şi în perioada Anului Nou.
Un mecanic de tren și-a dat angajatorul în judecată după ce a fost amendat cu 56 de yeni, echivalentul a 2,11 lei, pentru că a provocat o întârziere sistemului național de căi ferate, scrie BBC.
Mecanicul a fost amendat de operatorul feroviar JR West după o întârziere de 1 minut, ca urmare a faptului că a confundat trenul pe care trebuia să-l preia. Potrivit companiei, angajatul nu a lucrat în intervalul de întârziere și astfel a aplicat principiul "fără muncă, fără plată".
Angajatul companiei cere daune morale în valoare de 2,2 milioane de yeni, aproape 20.000 de dolari, pentru stresul provocat. El s-a adresat Tribunalului Districtual din Okayama.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News