Inițiativa reintroducerii circulației troleibuzelor pe străzile Carol Davila şi Dr.J. Lister a dat peste cap cartierul Cotroceni, zonă în care a avut sediul chiar Asociația Salvați Bucureștiul a lui Nicușor Dan.
Nu a folosit la nimic cartierului că acolo a stat Nicușor Dan, din moment ce Cotroceniul a fost „desfigurat” de un super bloc înalt făcut chiar în fața sediului asociației. Practic a încercat să salveze Bucureștiul, dar nu pe strada lui. Iar acum Nicușor Dan vrea linie de troleibuze pe străzile Carol Davila şi Dr.J. Lister, strada Carol Davila fiind deja „desfigurată” de acel super bloc.
Pe vremea comunismului, circulau troleibuze în acea zonă, dar oamenii s-au plâns că li se zdruncină casele din această cauză. Pentru acești oameni, o mare victorie după ieșirea din comunism a fost că s-a renunțat la acele linii de troleibuze. Locuitorii cartierului Cotroceni - inclusiv oameni din asociația lui Nicușor Dan - s-au revoltat că va fi transport public prin mijlocul unui cartier istoric, printre case care stau să cadă. Troleibuzele produc vibrații și zgomot care deranjează locuitorii din zonă. Cel mai grav este că infrastructura stradală nu este suficient de robustă pentru a absorbi șocurile și pentru a reduce zgomotul.
Troleibuzele vor provoca daune infrastructurii stradale existente, inclusiv la nivelul trotuarelor și fundațiilor clădirilor, care deja sunt avariate. Eroziunea cauzată de frecvența trecerii troleibuzelor poate duce la deteriorarea accelerată a străzilor și a infrastructurii subterane.
Foarte vulnerabile sunt clădirile mai vechi sau cele construite cu materiale mai puțin rezistente, adică majoritatea clădirilor din zona Cotroceni.
În plus, inginerii au avertizat că din cauza unor construcții noi sau din cauze naturale, izvoarele sapă nisipul de sub asfalt, nu știi pe unde o iau și se prăbușește strada din loc în loc. Una dintre imaginile din articol, care reflectă această problemă, este chiar pe traseul troleibuzului.
În acea zonă, trotuarele sunt distruse, bordurile sunt sparte, mașinile nu au unde parca și parchează jumătate pe bordură, jumătate pe trotuar. În loc să le repare pe toate acestea, Nicușor Dan vrea troleibuze. Înainte de a porni cu troleibuzele, trebuie refăcută trama stradală, adică să refaci străzile, să consolidezi, să torni asfalt etc.
Acolo este pavaj cu pietre din râu peste care s-a turnat bitum, s-a cârpit cu ciment etc. Este o încropeală și în loc să se apuce să facă ceva temeinic, Nicușor Dan doar se face că face, așa cum ne-am obișnuit.
Cetățenii din cartierul Cotroceni sunt hotărâți să protesteze. Au făcut petiții, au primit și un răspuns care însă nu i-a mulțumit. Nu le rezolvă deloc doleanțele. Răspunsul îl găsiți la finalul textului.
Nicușor Dan blochează toate construcțiile pentru că așteaptă Planul Urbanistic General. Întrebarea care se pune este: de ce nu îl așteaptă și aici, la troleibuzul din zona Cotroceni? Oamenii sunt gata să protesteze. Vor ieși în stradă pentru că s-au săturat de ignoranța lui Nicușor Dan. Se vor mobiliza circa 200 de oameni care să treacă în permanență pe trecerea de pietoni pe traseul troleibuzului astfel încât, în aproximativ 30 minute - o oră, să rămână fără baterie. Oamenii sunt deciși să protesteze pașnic până când Nicușor Dan va renunța la acest plan aiuritor.
Iată răspunsul pe care cetățenii l-au primit de la Transport Public București – Ilfov și Direcția Transporturi, un răspuns care nu i-a mulțumit sub nicio formă:
„Inițiativa reintroducerii circulației troleibuzelor pe străzile Carol Davila şi Dr.J. Lister aparţine Direcţiei Transporturi și face parte din strategia municipalității de creștere a gradului de mobilitate urbană durabilă. Această inițiativă a fost transmisă spre analiză Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) și care a răspuns favorabil acestei inițiative și anume, orice zonă locuită a Municipiului București trebuie inclusă în rețeaua de transport public. În plus, pe străzile Dr. Carol Davila și Dr. Joseph Lister există și persoane cu grad de mobilitate scăzut, care au nevoie în zonă de mijloace de transport în comun, iar vehiculele care vor circula în zonă vor avea podea complet coborâtă, precum și trapă destinată persoanelor cu mobilitate redusă.Pe de altă parte, artera este sufocată de autoturisme proprietate personală parcate la bordură. Măsura funcționării liniei 70 în formatul propus le va oferi proprietarilor de autoturisme din zonă o soluție pentru a nu mai utiliza mașina personală în deplasările lor zilnice.
Se preconizează ca traseul să devină funcțional în jurul datei de 15.04.2024, în funcție de numărul de troleibuze noi care va fi recepționate. Deocamdată, TPBI n-a stabilit programul de circulație al liniei 70 pe viitorul traseu. Frecvența circulației troleibuzelor pe acest traseu va fi de 7-15 min în funcție de oră.
La caracteristicile actuale ale străzilor în cauză, ale noilor mijloace de transport public care vor circula pe traseu, coroborat cu viteza mică de deplasare a acestora (max.30km/h), nu sunt afectate clădirile din zonă.
Masa totală admisibilă a unui troleibuz este de 18 tone. În trecut, artera invocată a fost utilizată pentru transportul public de călători, iar în prezent, și alte servicii publice o utilizează pentru îndeplinirea zilnică a obligațiilor de serviciu, cum ar fi, de exemplu, serviciile de salubrizare, iar vehiculele respective depășesc greutatea troleibuzelor. De exemplu, greutatea unui vehicul unei mașini de salubrizare ajunge la 26 de tone”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News