Trotinetele electrice, interzise în Paris după un accident mortal

Sursa: Pixabay
Sursa: Pixabay

În Paris, Capitala Franţei, trotinetele electrice ar putea fi interzise după un accident care a dus la moartea unei femei. 

Autoritățile locale le-au cerut companiilor private care închiriază trotinete electrice în capitala Franței să limiteze viteza dispozitivelor și să nu permită parcarea lor în zonele rezervate pietonilor. La începutul acestei luni, o femeie în vârstă de 31 de ani a murit după ce a fost doborâtă de o persoană care mergea pe o trotinetă electrică. Poliția a acuzat această persoană de omucidere.

Trotinetele electrice au devenit un mijloc de transport popular, în parte datorită impactului lor scăzut asupra mediului. În peste 100 de orașe din întreaga lume sunt companii care închiriază astfel de vehicule, scrie Digi24.

În Paris, aproximativ 20.000 de trotinete electrice, care pot depăși 50 de kilometri pe oră, sunt acum disponibile pentru închiriere.

Viceprimarul Parisului, David Belliard, a anunțat că contractele pentru furnizorii de trotinete electrice de închiriat nu vor fi reînnoite anul viitor, dacă nu va exista o „îmbunătățire semnificativă a situației și dacă trotinetele nu își găsesc locul în spațiul public fără a provoca perturbări sau pericole suplimentare”.

Titi Aur, despre trotinetele electrice 

 

"În cazul trotinetelor electrice e greu de găsit o soluţie bună. Alte ţări, cum ar fi Germania, au interzis aceste trotinete. Nu se circulă sub nicio formă pentru că au ajuns la concluzia că orice ar face tot rău e. Adică dacă îi laşi pe trotuar e rău că se merge cu viteză printre pietoni, e periculos, sunt şi copii sau chiar şi oameni mari care dacă sunt loviţi nu e bine. Dacă îi pui pe pista de biciclete iar nu e bine. Dacă îi pui pe carosabil nu e bine deloc, pentru că în Germania oricum nu există nici biciclete pe carosabil. Un copil care nu cunoaşte bine regulile de circulaţie şi nu stăpâneşte aşa cum trebuie condusul trotinetei printre maşini, se expune unui mare risc de a fi accidentat", a explicat Titi Aur pentru cititorii DC News.

"Dar noi neavând nici măcar acele piste de biciclete aşa cum trebuie, s-a găsit o soluţie la presiunea publicului - că uite, trotinetele merg pe trotuar şi nu e bine - dar când vii cu regula ca un copil de 14 ani, cu cască sau fără, persoane fără permis de conducere, să meargă pe carosabil... e un lucru riscant. Măsura e puţin pripită. În acelaşi timp, mă pun într-o poziţie ciudată: nu e bine, dar nici nu am o soluţie. De obicei vii şi spui 'nu e bine ce s-a făcut şi asta e soluţia'. Dar aici putem striga toţi că nu e bine dar nici nu ştim o soluţie. 

Normal trebuia tranşată situaţia de la început, adică să li se spună oamenilor: 'nu vă cumpăraţi trotinete electrice că nu aveţi voie' - dar iarăşi suna ciudat şi trebuia să fii o autoritate puternică, cu un proiect foarte bine ţinut în mână", afirmă Titi Aur.

 

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel