EXCLUSIV  Trotinetele electrice, PERICOL în trafic sau necesitate? Titi Aur, întrebare CHEIE: "Subiect complex şi delicat"

Titi Aur, expert în conducere defensivă, a vorbit în exclusivitate pentru DC NEWS despre pericolul trotinetelor electrice în trafic, dar şi pe trotuare.

"Este o problemă foarte complexă şi delicată. Avem nevoie de mobilitate în oraşe, mobilitate pentru că este oricum foarte aglomerat, iar trotinetele sunt foarte bune, pentru că nici nu poluează şi sunt foarte practice. În acelaşi timp, povestea e foarte scăpată de sub control la siguranţă. Poate merge oricine pe trotinetă. Faptul că tehnologia avansează atât de mult, atât de repede, e iarăşi în dezavantajul nostru pentru că se merge foarte tare cu o trotinetă uşoară şi cu autonomie mare, se ajunge şi la 50 km/h. Odată scăpată de sub control, când dai de pământ sau de altcineva e foarte grav. Atunci vine întrebarea. Ce să facem? Dacă le ţinem, sunt periculoase, dacă nu le ţinem, ne deplasăm mai greu. 

Infrastructura din nicio ţară nu este pregătită pentru trotinete electrice, cu atât mai puţin cea din România. Dacă în ţările din vest, Germania, Danemarca, există acele piste de biciclete, unde poţi asimila trotineta cu bicicleta, în România nu avem nici măcar acele piste, ceea ce înseamnă că trotineta condusă şi de un puşti, şi de cineva fără permis, şi de cineva sub influenţa alcoolului, merge pe stradă, printre maşini. Este atât de delicată şi de greu de rezolvat problema asta... nu poţi veni cu o reglementare clară!", a declarat Titi Aur în exclusivitate pentru DC NEWS. 

Permisul de categoria A, un pas mic, dar insuficient

"Permisul de categoria A ar fi un mic pas, pentru că ar însemna că cel care se urcă pe trotinetă are un minim bagaj de cunoştinţe de circulaţie. Dar odată urcat pe trotinetă uiţi că maşina nu opreşte când vrea ea, că nu te vede şoferul din orice unghi, aşa că pericolul este foarte mare. Povestea asta a fost dezbătută în toate cercurile de conducere defensivă şi încercăm măcar noi să venim cu soluţii minimale. Aşa ştim să spunem că dacă şoferii ar fi şcolarizaţi, ar scădea sigur numărul de accidente. Dar la trotineta electrică nu am reuşit să găsim nici noi şi nici alte entităţi o formulă care să împace şi capra şi varza. Pentru că, încă o dată, dacă le laşi, sunt foarte periculoase, dacă le scoţi iar e dificil.", a mai spus specialistul.  

Poliţia nu poate opri trotinetiştii

"Poliţia nu poate interveni, pentru că nu are lege. Poliţistul nu poate decât să aplice legea, el nu poate să facă ceva pentru că aşa crede el. Legea nu există! Acum ceva timp, s-a decis ca trotinetele să meargă pe stradă, nu pe trotuar, pentru că loveau pietonii. Şi într-adevăr, e periculos. Şi un adult în putere e destul de lovit dacă se întâmplă, darămite o gravidă, un copil... 

Dar nici printre maşini  nu e bine. De la 14 ani ai voie cu trotineta. Dacă la 14 ani eşti pe trotinetă, eşti vulnerabil maxim. Nu ai permis de conducere, ai minte de copil, adică instinct de conservare mic. Când vezi maşina, ai impresia că şoferul te vede mereu, că te evită. Nu e chiar aşa! Câteodată maşina nu se opreşte, câteodată nu virează, din diverse motive.", a conchis Titi Aur.  

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel