Mediafax, compania de telecom Media Sat, parte a grupului MediaPro, şi Fundaţia pentru Educaţie şi Dezvoltare MediaPro au lansat într-o singură zi două proiecte din bani europeni care valorează, în total, peste 1 milion de euro. Cu o zi înainte de acest anunţ, pe 28 aprilie, Mediafax şi Fundaţia pentru Educaţie şi Dezvoltare MediaPro au lansat un alt proiect din bani europeni, care se ridică la aproape 500. 000 de euro. Unde se duc cei 1.5 milioane euro, în condiţiile în care peste 90% din aceşti bani sunt nerambursabili?
I.Bani europeni ca să formăm jurnalişti şomeri
Valoarea acestui proiect se ridică la 2. 043. 000 lei, aproximativ 490.000 de euro, din care peste 90 la sută este finanțare nerambursabilă. Proiectul vizează un grup-ţintă format din 100 de şomeri şi persoane care îşi caută un loc de muncă din regiunea Bucureşti-Ilfov, aceştia urmând să participe la un curs de reporter, care targetează dobândirea abilităţilor şi competenţelor necesare pentru a profesa ca jurnalist. Cei mai buni 30 de cursanţi vor fi premiaţi cu câte 1.200 de lei şi 10 dintre ei vor fi ofertaţi pentru un job în presă.
Proiectul îşi mai propune să îi informeze pe cei 100 de candidaţi despre configuraţia acestei nişe în acest moment, care sunt oportunităţile de angajare şi încotro se îndreaptă industria media. Candidaţii mai sunt informaţi despre opţiunile de angajare în presă, de la contract de muncă, la contract de drepturi de autor şi persoană fizică autorizată.
II. Aproape 2 milioane de lei ca să angajăm 5 şomeri cu studii medii.
Valoarea acestui proiect este de 500. 000 de euro, finanțarea nerambursabilă fiind de peste 90 la sută. Proiectul vizează un grup-ţintă format din 100 de candidaţi. Dintre aceştia, 50 vor fi candidaţi care vor un job, 45 vor fi persoane inactive şi doar 5 şomeri de lungă durată. Selecţia grupului va avea loc în luna mai. Din cele 100 de persoane, cel puţin 20 vor fi femei.
III. Peste 2 milioane de lei din bani UE ca să creştem angajabilitatea şomerilor intelectuali.
Obiectivul general al proiectului se referă la corelarea cunoştinţelor şi aptitudinilor persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă şi ale şomerilor cu oportunităţile şi tendinţele de dezvoltare ale pieţei muncii din regiunea Bucureşti-Ilfov”.
IV. Proiect care saltă sănătatea angajaţilor din media cu peste 200.000 de euro.
Mediafax a mai contractat din fonduri europene un proiect de peste 200.000 de euro, care vizează asigurarea sănătaţii şi securităţii la job a angajaţilor din media. Acest proiect, precum si cele antemenţionate, au fost semnate până la 31 martie 2011, scrie money.ro.
Iată că, după valurile de concedieri operate la trustul lui Sărbu, care a afectat în bună parte și redactori cu experiență, acesta este dispus să pregătească șomerii din piața media pentru ca, ulterior, unii dintre cursanți să poată fi angajați la compania ce restructurează permanent salariați.
Citește și:AFLĂ AICI ce salariu are Adrian Sârbu, supranumit “părintele PRO TV”Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News