Titi Aur, expert în conducere defensivă, a explicat cât de des trebuie verificată presiunea în anvelope, dar şi de ce este nevoie să facem asta.
"În primul rând, ar trebui să fim educaţi, să înţelegem importanţa acestui aspect, reparaţia maşinii, întreţinerea ei. Maşina întreţinută este o maşină sigură, în primul rând. Principala zonă prin care devine periculoasă o maşină neîntreţinută este starea şi presiunea anvelopelor.
Anvelopele trebuie să fie adaptate anotimpului, uzura maximă trebuie să fie conformă conducerii defensive, nu legii. Legea spune că poţi circula până când adâncimea canalului de pe cauciuc ajunge la 1,6 mm. În conducerea defensivă şi în toate testele de siguranţă, făcute de producătorii de anvelope, s-a dovedit că anvelopa de iarnă nu mai este sigură sub 4 mm adâncime, iar cea de vară sub 3 mm.
Apoi, şi presiunea în anvelopă este foarte importantă. Dacă este supraumflată, se va uza mai repede, aderenţa va fi mai mică. Singurul avantaj este consumul mai mic al maşinii. Dacă este subumflată, adică mai moale, anvelopa se uzează mai repede, dar creşte şi consumul, apare şi acea derivă, lipsă de control la maşină.
Anvelope umflate incorect găsim foarte multe. Asta pentru că şoferii nu se preocupă de acest aspect. Se uită foarte puţin, dacă se uită. Presiunea ar trebui verificată în funcţie de anvelope, de calitatea anvelopelor. O anvelopă bună trebuie verificată o dată pe lună, iar o anvelopă de calitate mai slabă trebuie verificată la două săptămâni. Când anvelopa îmbătrâneşte, trebuie verificată şi mai des. În plus, cauciucul trebuie folosit doar în primii 5 ani, nu mai mult.
Mai avem şi o mare problemă. Din păcate, în cazul unui accident anchetatorii nu verifică presiunea în anvelope şi nu e bine. De multe ori, cauza adevărată a accidentelor este presiunea în anvelope. Fie nu e corectă pe toată maşina, fie e corect doar pe o roată sau două", a declarat Titi Aur la emisiunea DC Conducem.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu