Turbulenţe în retail. Răsturnare de situaţie: H&M versus Zara

H&M
H&M

Hennes & Mauritz (H&M), gigantul internaţional de retail de  îmbrăcăminte va închide mai multe magazine după ce a înregistrat cea mai mare scădere trimestrială din ultimii 10 ani, relatează The Telegraph.

Grupul, care deţine firma H&M, cu baza în Stockholm, spune că vânzările au scăzut cu 4 procente, ajungând la 6,74 miliarde de euro în ultimul trimestru, în comparaţie cu aceiaşi perioadă a anului trecut. Analiştii de la Reuters prevedeau o creştere cu 2%. Acţiunile H&M au scăzut cu 15% după anunţul companiei.

Retailerul spune că în al patrulea trimestru vânzările au fost „în mod semnificativ mai mici faţă de aşteptările companiei”. Compania acuză „o situaţie dificilă ce se manifestă constant în piaţă”, chiar dacă vânzările online ale H&M continuă să crească, la fel ca şi cele ale altor branduri din grup

Grupul spune că va închide o parte din magazine, deşi nu a confirmat care dintre ele. De asemenea H&M a decis să-şi extindă parteneriatul cu gigantul chinez de comerţ online, Alibaba, vânzând produsele brandului prin platforma Tmall, conform sursei citate.

H&M este al doilea cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume după rivalul spaniol Inditex, companie mamă a brandurilor Zara, Massimo Dutti, Pull & Bear şi Bershka. De altfel, cotidianul The Telegraf punctează faptul că Zara a raportat săptămâna aceasta o creştere de 6% a profitului la 31 Octombrie cu vânzări de 17,9 miliarde de euro.

Compania care deţine H&M deţine în acest moment peste 7.000 de magazine la nivel global, după ce a deschis 300 de magazine în 93 de ţări pe parcursul acestui an.

[citeste si]

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel