Preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Alin Burcea, susțin că în România facem lucrurile de nota 8.
”Avem nevoie de legi care să stimuleze construcţia de hoteluri noi, forţa de muncă calificată în turism, în special pentru hotelărie, avem nevoie de stimulente pentru incoming, ne trebuie, la nivel de Guvern, o gândire macroeconomică. Închiderea birourilor de reprezentare turistică din străinătate nu a fost, consider eu, un lucru bun. Tour-operatorul german Dertour a scos România din catalogul său tipărit, păstrând-o ca destinaţie turistică în cel online, pentru că nu s-a plătit suma de 50.000 de euro. De aceea, noi avem de circa 10 ori mai puţini turişti germani comparativ cu Bulgaria”, a explicat Alin Burcea.
”Trebuie să facem incoming cu tarife mari la hoteluri şi cu promovare spre zero”
Potrivit acestuia, România are prea puţine hoteluri pentru a putea găzdui în condiţii bune turişti străini, iar cele care există practică preţuri mult mai ridicate comparativ cu ţările vecine, ceea ce face oferta agenţiilor româneşti mai puţin atractivă în comparaţie cu cea a Bulgariei sau Ungariei. În plus, hotelierii, în special cei din staţiunile balneo, sunt mult mai puţini flexibili cu termenele de plată decât cei din oraşele recunoscute internaţional ca destinaţii turistice.
"Agenţiile de turism care fac incoming, şi nu sunt mai mult de 50 din totalul de 2.500, nu au vreun stimulent. Trebuie să facem incoming cu tarife mari la hoteluri şi cu promovare spre zero", a atras atenţia Burcea.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News