România are un potențial turistic uriaș, însă nu știm cu ce să ne promovăm. Aceasta este concluzia interviului pe care ni l-a acordat jurnalistul de turism, Traian Bădulescu.
"Vorbeam acum 10 ani cu un om de știință american care cunoaște bine România. Și, la un moment dat, spun eu că România este o poartă între Orient și Occident. Transilvania este occidentală, Dobrogea este orientală. Avem din toate câte ceva. Iar americanul m-a întrebat: Și la ce vă folosește? Cum promovați toate astea?", ne-a spus Traian Bădulescu.
Problema noastră este că nu găsim o direcție coerentă pentru că România are toate timpurile de turism, însă nu le putem promova pe toate.
"Dacă ne gândim la brandul turistic al României, el se referă la Munții Carpați, la natură, la faptul că România este o țară a naturii și a culturii.
Așa cum ungurii s-au promovat pe partea de spa, cred că și Romania ar putea fi promovata ca o țară a naturii, a sănătății, a spa-ului", a spus Bădulescu.
[citeste si]
Jurnalistul ne-a spus că diferența majoră între noi și unguri este că ungurii au investit masiv. România are mult mai multe stațiuni balneare (40, mai exact) decât Ungaria, însă doar câteva sunt modernizate. Ungaria are 10 stațiuni mari, puse bine la punct.
"Mă gândesc la Băile Herculane. Este cea mai veche stațiune balneară din Europa, poate din lume. Este atestată de pe vremea Imperiului Roman. În afară de câțiva investitori, pentru care spun jos pălăria, centrul vechi e în ruină", a spus acesta.
Delegația din Dubai care s-a îndrăgostit de Mamaia.
"Aș marșa și pe distracție. Stilul românului de a se distra. Am avut o delegație din Dubai, la Mamaia, și le-a plăcut atât de mult încât am decalat programul cu o zi.
Dacă mă refer la litoral, atât aș vrea să spun și o spun toți turiștii: avem plaje foarte bune. Plaje cum nu întâlnești foarte des nici în Grecia sau Turcia", a spus Traian Bădulescu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News