Televiziunea Publică a înregistrat, anul trecut, venituri din publicitate în valoare de 9,65 milioane de euro, potrivit raportului de activitate pe 2010 al Societăţii Române de Televiziune (SRTv). Suma este cu aproape 10% mai mică decât cea de anul anterior, ceea ce reflectă scăderea de audiență a TVR.
În 2010, veniturile din publicitate ale Societăţii Române de Televiziune (şase televiziuni - TVR 1, TVR 2, TVR 3, TVR Cultural, TVR INFO şi TVR Internaţional, site-ul Televiziunii Publice şi teletextul postului public de televiziune) au fost de 9.655.861,10 euro, conform informaţiilor oferite de Splendid Media (regia care a gestionat şi vândut spaţiul publicitar al TVR în 2010), potrivit Mediafax. Veniturile totale din publicitate înseamnă totalul vânzărilor efectuate, ceea ce include şi rebate-ul pentru agenţii (comisionul acordat în funcţie de volumul investit) şi comisionul de regie. Această sumă reprezintă 85% din venitul garantat şi ofertat de către Splendid Media SA la licitaţia din 2008.
În raport se mai spune că, anul trecut, s-au încasat venituri din publicitate cu 9,2% mai mari decât în anul 2009. Creşterea a fost determinată de faptul că, în 2010, TVR 1 a difuzat meciurile UEFA Champions League şi Campionatul Mondial de fotbal 2010, de politica de vânzări Splendid Media, care s-a bazat pe o încărcare cât mai mare cu publicitate, dar şi de creşterea audienţei pe spot la TVR 1 cu 8% şi a cotei de piaţă cu 12%, comparativ cu 2009 (pentru un target format din oameni cu o vârstă de peste 18 ani, din mediul urban).
Societatea Română de Televiziune a încheiat anul 2010 cu un deficit de peste 161,9 milioane de lei, în condiţiile în care Televiziunea Publică a avut, anul trecut, venituri totale de circa 571 de milioane de lei, potrivit raportului de activitate al SRTv.
În 2009, Televiziunea Publică a atras venituri din publicitate în valoare de 8.842.841 de euro, potrivit raportului de activitate pe 2009 al TVR.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News