EXCLUSIV  Uber, OUT din România. REVOLTĂ după acțiunea unor șoferi. ”Serviciile de ride-sharing, DISPONIBILE cu o condiție!”

Uber Eats pleacă din România pe 4 iunie 2020. Marea întrebare care a urmat imediat a fost dacă serviciile de ride-sharing vor fi în continuare disponibile în țara noastră.

Da, românii vor putea folosi, în continuare, pentru deplasări, serviciul Uber, dar cred eu că ar trebui să o facă cu o condiție. Probabil că unii șoferi consideră că nu există coronavirus. Altfel nu-mi explic de ce se comportă ca și când ar fi imuni la boală și/sau ca și când nu le pasă de pasageri, motiv pentru care nu au nicio treabă cu deschiderea geamului sau cu purtarea măștii de protecție. Unul din doi șoferi cu care am mers până în prezent nu purta mască de proteție și folosea aer condiționat, în loc să aerisească folosindu-se de geamul deschis. Dezinfectant n-am văzut să fie disponibil pentru pasageri (cum ații puneau în mașină bomboane pentru călători, ar putea să pună și dezinfectanți).

Când dau comanda pe aplicație, Uber mă învață ce trebuie să fac înainte și după ce m-am urcat în mașină:

Spală-te pe mâini. Înainte și după cursă.


Acoperă-ți gura și nasul. Atunci când strănuți sau tușești, folosește un șervețel.


Ia loc pe bancheta din spate. Păstrează suficient spațiu față de șofer ocupând bancheta din spate.


Deschide geamul. Dacă este posibil, deschide geamul pentru a îmbunătăți ventilația.

Ar trebui să existe un asterix la final unde să scrie: tu, fraiere, fă-o, că o parte dintre șoferii noștri habar n-au de reguli. Deși... desigur, și pentru șoferi, compania a făcut reguli, dar cine-i prost să le respecte?!

În cazul în care conduci:


Acoperă-ți gura și nasul. Atunci când strănuți sau tușești, folosește un șervețel.


Roagă-i pe pasageri să păstreze distanța. Poți solicita pasagerilor să ia loc pe bancheta din spate ca să-ți ofere spațiu suficient.


Deschide geamul. Dacă este posibil, deschide geamul pentru a îmbunătăți ventilația.

Geam de protecție

Unii șoferi au venit cu tot felul de soluții ingenioase pentru a se proteja de coronavirus. Astfel, au ales să facă o improvizație din folii protectoare pentru a "imita" geamul care se folosește în taxiurile din alte țări mai avansate decât noi. Probabil, la un moment dat, și în România mașinile de transport cum ar fi taxi sau UBER vor avea geam special pentru protejarea oamenilor.

Sancționați șoferii cărora nu le pasă de sănătatea dumneavoastră!

Șoferii din taxiuri sau Uber, care nu respectă nicio regulă pentru a preveni infectarea cu Covid-19, trebuie sancționați. Când chemați o mașină verificați, înainte de a vă urca, dacă șoferul are măcar mască chirurgicală. În caz contrar, refuzați să vă urcați în autovehicul. Puteți face reclamație la Uber, explicați situația și primiți banii înapoi pentru cursa anulată. Nu uitați: protecția dumneavoastră este mult mai importantă decât orice altceva!

Uber Eats părăsește România

”Am luat decizia dificilă de a sista serviciile Uber Eats în România începând cu luna iunie. Această hotărâre vine în continuarea strategiei noastre de a ne concentra energia și resursele în piețele de top în care Uber Eats este prezent la nivel global" - au spus reprezentanții Uber Eats.

În această perioadă am oferit dezinfectanți șoferilor, pentru a-i ajuta să-și păstreze mașinile curate. Ne pare extrem de rău că Uber Eats nu va mai fi disponibil în România, însă rămânem alături de comunitățile noastre prin serviciile de ridesharing oferite prin Uber Rides. Prioritatea noastră acum este să atenuăm impactul asupra colaboratorilor noștri: angajații, restaurantele partenere, curierii parteneri și clienții care ne-au susținut până acum.

Și nu în ultimul rând, dorim să mulțumim întregii comunități Uber Eats din România pentru că au fost alături de noi”, au transmis reprezentanții Uber.

În practică... totul e perfect, doar că realitatea din teren nu e așa roz. Uber (serviciile de ride-sharing) nu trebuie să plece din România, dar măcar să doteze mașinile cu măști de protecție pentru șoferi, dezinfectanți (și să se asigure cumva că șoferii le folosesc) și să instaleze și un geam de protecție.

Pentru a verifica dacă șoferii respectă regulile, pe lângă întrebarea din aplicație: ”Ce notă îi dai șoferului?”, ar putea exista și întrebarea: ”Șoferul a purtat mască? A deschis geamul etc? Ce notă îi dați privind respectarea regulilor pentru evitarea infectării cu coronavirus?”. Uber... hai că nu este greu, găsești un IT-ist bun care să adauge o întrebare în aplicație...

Poate ar trebui ca Uber să se ocupe de educarea șoferilor... să le arate filmulețe prin care aceștia să vadă ce ușor se răspândește coronavirusul. Sau să le deseneze. Ca să n-o simtă pe pielea lor practic.

Și desigur, dacă și șoferii văd că pasagerii nu au mască de protecție, să nu le permită să se urce în mașină. Oricum aveau și înainte dreptul de a-și selecta clienții.

Serviciile de ride-sharing trebuie să rămână disponibile în România cu o condiție! Protejarea reală a pasagerilor și, desigur, a șoferilor! Oricum distanțarea socială de un metru și jumătate nu are cum să existe în cele mai multe mașini de la Uber, dar măcar să purtăm măști și să avem dezinfectanți în autovehicul!

Acest articol reprezintă o opinie.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel