EXCLUSIV  UBER și BOLT, interzise de astăzi. Ce părere aveți?

UBER și BOLT sunt interzise de astăzi prin OUG. 

UPDATE: Ministrul Răzvan Cuc face o declarație ce nu e pe placul transportatorilor. Ministrul susține că nu sunt interzise aplicațiile de tip ridesharing și că urmează să reglementeze domeniul. Răzvan Cuc subliniază că a avut o întâlnire cu reprezentanții aplicaților și că le-a dat asigurări că nu vor fi interziși. Ministrul spune că s-a interzis pirateria, iar Uber și Bolt nu se încadrează în acest concept. Totodată, Uber și Bolt au anunțat că nu închid aplicațiile, dar deciziile de a ieși pe traseu aparțin șoferilor. 

Chiar dacă transportatorii susțin că aceste activități de ridesharing nu dispar după intrarea în vigoare a Legii taximetriei, tot ei adaugă că ”dispar activitățile ilegale”, fiind necesară autorizație pentru transport persoane. 

Șoferii care vor continua să-și desfășoare activitatea prin cele două aplicații, vor primi amendă. Ei riscă să li se ridice și plăcuțele de înmatriculare pe o perioadă de șase luni. Deci ies pe traseu pe propriul risc și pentru o cursă de câțiva zeci de lei sunt pasibili de amenzi de milioane și chiar să rămână fără posibilitatea de a-și conduce propria mașină jumătate de an. 

După adoptatea ordonanței prin care sunt interzice activitățile de ridesharing, din Guvern erau declarații prin care se susținea că vor fi reglementate separat activitățile desfășurate de UBER și BOLT, dar acest lucru nu s-a întâmplat. 

”Diferența dintre magazinul din colț și hipermarket”

”Taximetriștii sunt oricum ostatici în afacerea asta. Ei fie sunt angajați, dirijați de o firmă de taximetrie, în care avantajele sunt ale patronului, deci fie că muncesc pentru UBER, fie că o fac pentru un patron care are mai multe taxiuri, e același lucru pentru șofer. În cazul UBER sunt niște condiții cu privire la mașină, să fie mai nouă, curată, se lucrează prin card. Diferența e ca între buticul din colț, al cărui patron își face o vilă și-și cumpără două mașini, și hipermarket, în care totul e fiscalizat. Patronii de taxiuri vorbesc despre legalitate și plăți. Da, plătesc o licență, dar în rest, ce se lucrează, se face cum vrea Dumnezeu, cu 50 de lei pentru o cursă de 10 lei, când plouă, nu merge niciunul, când îi chemi, nu vine niciunul, așteptă toți în fața marilor magazine, unde ies oameni cu bagaje. UBER-ul, în schimb, funcționează ca o corporație, fiind totul computerizat, unde-l chemi acolo vine, se afișează prețul cursei de la început, nu e mica tocmeală” a spus jurnalistul Val Vâlcu. 

Răspundeți în comentarii ce părere aveți despre interzicerea UBER și BOLT. De asemenea puteți vota în sondajul DCNews

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel