Uniunea Europeană a adaptat noul cadru legislativ care îmbunătățește verificările mașinilor din uz și celor puse în vânzare de concesionari.
Conform Capital, noul regulament intră în vigoare de la 1 septembrie 2020. „Europenii se așteaptă, în mod legitim, să conducă mașinile cele mai ecologice și mai sigure. Aceasta presupune efectuarea celor mai stricte controale asupra autovehiculelor introduse pe piață și aflate în circulație pe drumurile noastre. Pentru a realiza acest lucru, este nevoie, de asemenea, de o punere în aplicare reală și de supraveghere la nivel european: acesta este motivul pentru care, de acum înainte, Comisia va fi în măsură să efectueze controale asupra autovehiculelor, să declanșeze retrageri de pe piață la nivelul UE și să impună amenzi de până la 30.000 euro per autovehicul atunci când se încalcă legea”, a declarat comisarul pentru piața internă, Thierry Breton.
Adoptat în luna mai 2018, noul regulament îmbunătățește calitatea și independența omologării de tip și a testării vehiculelor, sporește controlul autovehiculelor aflate deja pe piața UE și consolidează sistemul general printr-o supraveghere europeană sporită.
Autoritățile au astfel obligația de a testa un număr minim de automobile care rulează deja pe piață, prin teste independente de service-urile care fac ITP. Noile norme sunt urmări ale scandalului „Dieselgate”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News