Profesioniștii europeni din domeniul audiovizualului pot primi sprijin financiar de la Uniunea Europeană, în cadrul unui program al cărui buget total este de 3,53 de milioane de euro.
Sprijinul financiar va fi acordat în cadrul subprogramului MEDIA, în baza Regulamentului (UE) numărul 1295/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind instituirea programului "Europa creativă" (2014-2020), potrivit unui anunț publicat pe site-ul dedicat acestui program, informează Mediafax.
În domeniul consolidării capacităţilor sectorului audiovizual, unele dintre prioritățile subprogramului MEDIA vor fi: îmbunătăţirea capacităţii operatorilor din sectorul audiovizualului de a elabora opere audiovizuale europene care să aibă potenţialul de a circula în Uniune şi în afara acesteia şi de a facilita coproducţiile europene şi internaţionale, inclusiv de televiziune; încurajarea schimburilor între întreprinderi prin facilitarea accesului la pieţe şi la instrumente comerciale pentru operatorii din domeniul audiovizualului în vederea creşterii vizibilităţii proiectelor lor pe pieţele Uniunii şi pe pieţele internaţionale.
Subprogramul MEDIA va acorda sprijin pentru: facilitarea accesului la manifestări comerciale şi pieţe profesionale din domeniul audiovizualului şi utilizarea de instrumente comerciale online, atât în interiorul, cât şi în afara Uniunii; facilitarea circulaţiei filmelor europene pe plan mondial şi a filmelor internaţionale în Uniune pe toate platformele de distribuţie, prin intermediul unor proiecte de cooperare internaţională în sectorul audiovizualului.
Solicitanţii trebuie să fie entităţi europene (societăţi private, organizaţii fără scop lucrativ, asociaţii, organizaţii caritabile, fundaţii, municipalităţi/ primării etc.) care îşi au sediul în una dintre ţările participante la subprogramul MEDIA şi care sunt deţinute în mod direct sau prin participare majoritară de resortisanţi ai acestor ţări.
Programul permite cooperarea şi acţiunile comune cu ţările care nu participă la program, precum şi cu organizaţiile internaţionale care sunt active în sectoarele culturale şi creative, precum UNESCO, Consiliul Europei, Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică şi Organizaţia Mondială a Proprietăţii Intelectuale, pe baza unor contribuţii comune pentru realizarea obiectivelor programului.
Prin această cerere de propuneri se urmăreşte sprijinirea acţiunilor şi a activităţilor desfăşurate pe teritoriul şi în afara ţărilor participante la subprogamul MEDIA.
Cine poate primi banii
Vor fi considerate eligibile numai dosarele care corespund cel puţin uneia dintre următoarele acţiuni: acţiunea 1 - accesul profesioniştilor europeni la pieţe fizice; acţiunea 2 - instrumente online destinate profesioniştilor; acţiunea 3 - activităţi comune de promovare la nivel european.
Activităţile trebuie să demareze între 1 iunie 2015 şi 31 mai 2016.
Durata maximă a acţiunii este de 12 luni. Se poate acorda o prelungire de cel mult şase luni suplimentare, dacă aceasta este solicitată înainte de termenul menţionat în acordul de grant. Durata maximă va fi însă de 18 luni.
Bugetul total disponibil în cadrul acestui program este estimat la 3,53 milioane de euro.
Contribuţia financiară a Uniunii nu poate depăşi: 60% din totalul costurilor eligibile ale acţiunii, în cazul acţiunilor care se desfăşoară în ţări participante la subprogramul MEDIA; 80% din totalul costurilor eligibile ale acţiunii, în cazul acţiunilor care se desfăşoară în ţări neincluse în subprogramul MEDIA.
Comisia îşi rezervă dreptul de a nu aloca toate fondurile disponibile.
Propunerile trebuie depuse cel târziu până la data de 22 ianuarie, ora 12.00 (la prânz, ora Bruxelles-ului), utilizându-se formularul de înscriere online. Documentele trebuie trimise la Education, Audiovisual and Culture Executive Agency din Bruxelles.
Această cerere de propuneri este condiţionată de disponibilitatea fondurilor după adoptarea bugetului pentru 2015 de către autoritatea bugetară.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu