Uniunea Europeană a ajuns miercuri la un acord privind legea care va majora preţul plătit de companiile aeriene când emit dioxid de carbon, ceea ce sporeşte presiunile asupra sectorului de a renunţa la combustibilii fosili, transmite Reuters.
În prezent, companiile aeriene care efectuează curse aeriene în blocul comunitar trebuie să prezinte permise de pe piaţa de carbon a UE, pentru a acoperi emisiile de dioxid de carbon, dar majoritatea operatorilor aerieni primesc gratuit aceste permise.
Situaţia se va schimba după implementarea legislaţiei convenite de negociatorii din statele membre UE şi Parlamentul European, prin care urmează să fie eliminate permisele gratuite până în 2026. În plus, permisele gratuite vor fi reduse cu 25% în 2024 şi cu 50% în 2025, astfel încât companiile aeriene vor plăti mai mult pentru permisele de CO2, fiind stimulate să găsească metode pentru a polua mai puţin.
Un nivel mult mai mic de permise gratuite de CO2 - 20 de milioane - va fi pus la dispoziţie în perioada 2024-2030 operatorilor aerieni care folosesc carburanţi pentru aviaţie sustenabili (SAF) pentru a-i compensa parţial pentru diferenţa de preţ între SAF şi kerosen, un combustibil fosil mult mai ieftin. 'Suntem alături de sectorul aviaţiei în acest proces spre tranziţia verde', a afirmat şeful negociatorilor de la Parlamentul European, Suncana Glavak.
Comisia Europeană a adoptat, miercuri, o propunere de instituire a primului cadru voluntar la nivelul întregii UE pentru certificarea fiabilă a eliminărilor de înaltă calitate ale dioxidului de carbon, transmite un comunicat de presă al executivului comunitar.
Propunerea va promova tehnologiile inovatoare de eliminare a dioxidului de carbon şi soluţiile sustenabile oferite de agricultura carbonului şi va contribui la îndeplinirea obiectivelor UE legate de climă, de mediu şi de reducerea poluării la zero.
Regulamentul propus va îmbunătăţi semnificativ capacitatea UE de a cuantifica, a monitoriza şi a verifica eliminările de dioxid de carbon. Transparenţa sporită va câştiga încrederea părţilor interesate şi a industriei şi va preveni dezinformarea ecologică.
Eliminările de dioxid de carbon pot şi trebuie să genereze beneficii clare pentru climă, iar Comisia va da prioritate activităţilor de eliminare a carbonului care vor oferi beneficii semnificative pentru biodiversitate.
În perioada următoare, cu sprijinul experţilor, Comisia va dezvolta metode de certificare specifice pentru activităţile de eliminare a dioxidului de carbon care contribuie la îndeplinirea obiectivelor climatice şi a altor obiective legate de mediu.
'Pentru a realiza neutralitatea climatică, trebuie nu doar să reducem drastic emisiile de gaze cu efect de seră, ci şi să eliminăm dioxid de carbon din atmosferă. Graţie pachetului nostru 'Pregătiţi pentru 55', depunem eforturi pentru a închide cât putem de repede marele robinet al emisiilor de gaze cu efect de seră. Acum, instituim cadrul de reglementare pentru a stimula, în acelaşi timp, eliminarea dioxidului de carbon cu ajutorul tehnologiilor sau al absorbanţilor naturali de carbon, ceea ce prezintă un mare potenţial şi pentru biodiversitate. Eliminările de dioxid de carbon certificate creează noi oportunităţi de afaceri pentru fermierii, silvicultorii şi gestionarii de terenuri care sunt dornici să facă ceva în plus pentru climă şi mediu', a declarat vicepreşedintele Comisiei Europene, Frans Timmermans.
Pentru a se asigura transparenţa şi credibilitatea procesului de certificare, în propunere sunt stabilite norme pentru verificarea independentă a eliminărilor de dioxid de carbon, precum şi norme pentru recunoaşterea sistemelor de certificare ce pot fi folosite pentru a se demonstra respectarea cadrului UE. Pentru a se asigura calitatea şi comparabilitatea eliminărilor de dioxid de carbon, regulamentul propus stabileşte patru criterii de calitate: cuantificare, suplimentare, stocare pe termen lung şi sustenabilitate. Vezi continuarea aici!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News