Comisia Europeană caută alternative la reclamele bazate pe urmărire, utilizatorii fiind din ce în ce mai ”bombardați” cu reclame în timp ce navighează.
Îmbunătățiți gradul de conștientizare a consumatorilor cu privire la urmărirea datelor și reduceți reclamele atunci când navighează pe web: Aceasta este provocarea Comisiei Europene, ca parte a inițiativei de eliminare treptată a cookie-urilor până la sfârșitul anului. ”Scopul ar fi de a oferi consumatorilor alegeri mai simple de modele de publicitate”, a spus Comisia într-un comunicat.
Aceste mici fișiere text care sunt instalate în browserul utilizatorului, permițând stocarea unor informații despre comportamentul său online, sunt reglementate în prezent de Directiva privind confidențialitatea electronică și sunt utilizate pentru a colecta consimțământul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în conformitate cu Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR).
”Mecanismele actuale de consimțământ pentru cookie-uri pot fi totuși foarte complexe, bannere care apar de fiecare dată când utilizatorii vizitează un site web nou”, a spus Comisia. Iar acest lucru duce la așa-numita ”oboseală de cookie-uri”, adică nevoia de a vă da acordul sau de a refuza în mod constant prelucrarea datelor dumneavoastră atunci când ajungeți pe un site web.
Acesta este motivul pentru care departamentul UE pentru protecția consumatorilor a decis să organizeze o serie de mese rotunde pentru a discuta problema cu părțile interesate, inclusiv editori, agenți de publicitate și platforme digitale.
Prima dintre acestea, care va avea loc pe 28 aprilie, va discuta despre posibilitatea ”oferirii de metode alternative de personalizare a reclamei în schimbul libertăţii continue a conţinutului plătit”, se arată în nota vizualizată de Euractiv. ”Scopul ar fi de a oferi consumatorilor alegeri mai simple de modele de publicitate, respectându-le în acest caz dorința de a nu fi urmăriți”, continuă acesta.
În ceea ce privește posibilele soluții ca alternativă la reclame, o propunere este de a oferi consumatorilor posibilitatea de a alege opțiuni predefinite în setările browserului lor.
”Există soluții pentru publicitatea direcționată fără urmărire, care sunt independente de browsere și sisteme de operare?”, a întrebat în cele din urmă Comisia în notă.
O ultimă întrebare se referă la instrumentele de urmărire utilizate pentru a îmbunătăți performanța site-urilor web și pentru a măsura performanța publicității. Executivul UE încearcă să înțeleagă ce date ar mai trebui să fie colectate în acest scop și care ar fi o abordare mai favorabilă vieții private.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu