Distanța din centrul Capitalei până în Complexul Olimpic, din Izvorani, este de 42 de kilometri. Totuși, nu s-a putut organiza un maraton la București: forurile internaționale au refuzat, pentru că nu exista o rută alternativă, pe care să circule echipele tehnice. Bine, Pământul e rotund, deci se putea lega Bucureștiul de Izvorani, dar pe drumuri ocolitoare, de neacceptat la un astfel de nivel.
Meciurile de la Euro 2020, în București, se lovesc de aceeași problemă a infrastructurii. În afară de legătura rutieră, între aeroport și stadion, nu există decât varianta heliportului, pentru șefii de stat sau de guvern care vor să vadă meciul.
Va reuși ministrul Dan Costescu să păcălească UEFA cu reparația liniei ferate Gara de Nord- Otopeni? Posibil, dacă forul european dorește un pretext, să poată spune merge și așa.
Pe de altă parte, nu știm dacă investiția se justifică. Modernizarea liniei și podul de la Mogoșoaia costă 220 de milioane de lei. Câți bani va aduce Euro 2020? Veniturile generate de un eveniment sportiv internațional ar trebui să fie mai mari decât costurile reparațiilor și cheltuielile CFR, cu trenurile goale. Doar că această comedie n-ar trebui jucată prea mult: strict pe durata Campionatului.
În viața reală, nimeni n-o să urce în trenul de Otopeni. Vino cu metroul până la Gară, coboară, cu bagajele, urcă în stație, ia bilet de tren, așteaptă, că doar nu poți nimeri la fix, mergi 23 de minute cu trenul, coboară în câmp, de unde iei un autobuz care te duce la aeroport... În condițiile în care taxiul nu sare de 20 de lei, iar trenul nu e gratis...
Bine că, din 2021, o să avem metrou la Otopeni, cum spune tot ministrul Transporturilor, deci nu va mai fi nevoie de tren. Pe de altă parte, la povestea cu ”În trei ani aici va fi stația ta de metrou”, Drumul Taberei râde cu lacrimi: cei care au adăugat un zero, s-au cam pripit, 30 e prea puțin pentru o magistrală.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News