Germania a prezentat o cerere către Comisia Europeană care să permită vânzarea în Europa a vehiculelor care păstrează motorul clasic, dar care utilizează combustibil cu emisii zero de CO2.
Publicitate
Inițiativa Germaniei a venit în timpul unei întâlniri a miniștrilor Transporturilor din UE: ”Comisia ar trebui să prezinte o propunere privind modul de utilizare a combustibililor electronici sau modul de organizare a motoarelor cu ardere care funcționează cu combustibili neutri din punct de vedere climatic”, a declarat secretarul de stat german pentru transport, Michael Theurer.
Deși vehiculele electrice cu baterie sunt ”modul de urmat”, Germania dorește mai multe garanții cu privire la posibilitatea de a dezvolta alternative care să se concentreze pe tehnologii fără CO2.
Acest drum alternativ trece prin e-fuels (combustibili sintetici produși din surse regenerabile, tehnologie în care Porsche a investit, de exemplu), dar și prin biocombustibili și hidrogen, relatează Europa Today.
Posibilitatea dezvoltării acestor combustibili este prevăzută de noua legislație UE: până în 2026, Comisia Europeană va trebui să prezinte un raport privind progresul dezvoltării motorului electric în Europa.
În cazul unor probleme economice și sociale critice, chiar și interzicerea motoarelor diesel și pe benzină ar putea fi amânată până după 2035, cel puțin pe hârtie. Cea mai probabilă ipoteză în acest moment este că Bruxelles-ul deschide ușa combustibililor neutri în ceea ce privește CO2.
Comisarul european pentru transporturi, Adina Valean, a declarat că mulți din sectorul transporturilor împărtășesc îngrijorarea Germaniei cu privire la o trecere atât de rapidă la electrificare: ”Cred că discuția nu este închisă, chiar dacă votul a fost luat”, a spus ea în cadrul întâlnirii cu miniștrii europeni ai sectorului. Problema este însă că, pentru a face competitivi diferiții e-combustibili sau biocombustibili, sunt necesare investiții în cercetare și dezvoltare, care riscă să fie limitate în acest climat de incertitudine cu privire la viitorul mașinii.
Acesta este motivul pentru care Berlinul face presiuni pentru ca CE să clarifice cât mai curând posibil, chiar înainte de revizuirea legislației, așteptată în trei ani.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News