Un avion comercial a decolat cu două geamuri lipsă. Echipajul a realizat problema abia la 3.000 de metri înălțime

Un avion comercial a decolat cu două geamuri lipsă. Echipajul a realizat problema abia la 3.000 de metri înălțime/Freepik
Un avion comercial a decolat cu două geamuri lipsă. Echipajul a realizat problema abia la 3.000 de metri înălțime/Freepik

Un avion comercial britanic, cu 20 de pasageri la bord, a decolat fără ca cineva să observe că lipseau două ferestre și a atins altitudinea de peste 3.000 de metri înainte ca cineva să observe că exista o problemă.
 

Pe 4 octombrie, un avion Airbus A321, programat pentru un zbor charter cu mult timp înainte, a decolat din Londra cu două geamuri lipsă. Echipajul și-a dat seama de această problemă abia după ce aeronava, care transporta 20 de pasageri, a depășit altitudinea de 3.000 de metri, conform unui buletin special al Biroului de Investigare a Accidentelor Aeriene (AAIB) citat de Insider.

Aeronava a plecat de la Aeroportul Stansted din Londra și se îndrepta către Aeroportul Internațional Orlando. La bord se aflau trei piloți, un inginer, un șef de încărcare, șase membri ai echipajului de cabină, precum și nouă pasageri. Acest zbor era parte a unui program charter planificat pentru mai multe zile, conform informațiilor din buletin.

În curând după decolare, mai mulți pasageri au remarcat o temperatură mai scăzută și un zgomot mai intens decât de obicei în interiorul avionului. Cu toate acestea, aeronava a continuat să câștige altitudine și a depășit pragul de 3.000 de metri înălțime, moment în care s-au oprit indicatoarele pentru centura de siguranță, așa cum se arată în buletinul AAIB.

Toată aparatura de bord arăta că totul e normal, deși două geamuri lipseau

În acea situație, comandantul s-a îndreptat către partea din spate a avionului și a remarcat o creștere semnificativă a nivelului de zgomot, care devenise "suficient de intens pentru a provoca daune auzului". De asemenea, comandantul a observat că sigiliul unei ferestre de pe partea stângă a avionului "flutura în fluxul de aer".

Cu toate că indicatorii de bord nu prezentau "anomalii", arătând că sistemul de presurizare al aeronavei era în condiții normale, echipajul de zbor a luat decizia de a opri urcarea avionului la altitudinea de 4.200 de metri și de a reduce viteza, conform informațiilor din buletin.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel