Există multe moduri diferite în care se poate transforma un avion retras. Unele se întorc pe cer pentru a zbura pentru alte companii aeriene, altele sunt recliclate pentru piese.
Un avion British Airways dezafectat a renăscut ca spațiu pentru evenimente, cu sediul pe un aeroport din Marea Britanie, relatează CNN.
Suzannah Harvey, directorul executiv al aeroportului privat Cotswold, din Anglia, a cumpărat Negus 747 pentru o liră sterlină (aproximativ 1,30 USD) în octombrie 2020 și a petrecut aproximativ 14 luni transformându-l într-un „avion de petrecere” la modă, cu tarife începând de la aproximativ 1.300 USD pe oră.
Un număr mare de avioane 747 au fost dezafectate, deoarece companiile aeriene anticipează retragerea aeronavelor mai vechi din cauza pandemiei.
Harvey a venit cu ideea locului pentru evenimente, deoarece diverse avioane BA 747 retrase au sosit la compania de depozitare și piese de schimb Air Salvage International, care se întâmplă să fie situată pe aeroportul Cotswold.
Cu toate acestea, procesul a fost departe de a fi simplu. De fapt, vânzarea a implicat săptămâni de negocieri în care BA a fost de acord că secțiunea economică a avionului ar putea fi îndepărtată, iar Harvey a promis că se va asigura că aeronava va fi bine îngrijită.
„A fost nevoie de șase săptămâni pentru a face negocierile pentru contract”, a spus Harvey pentru CNN Travel.
„Avem datoria de a o întreține până când nu va fi viabilă din punct de vedere economic cu orice deteriorare. Dar sperăm că ea va fi alături de noi mulți ani și generații viitoare.”
Potrivit lui Harvey, BA a permis aeroportului Cotswold să aleagă din flota sa de 747 retrase și au optat pentru un Negus emblematic.
„Cred că este cel mai frumos pe care l-au produs vreodată”, spune ea.
În timp ce mare parte din aeronava arată la fel, inclusiv modelul și cabina de pilotaj, secțiunea economică a fost complet dezmembrată pentru a crea o sală de petrecere, iar bucătăria a fost reamenajată într-un bar. În plus, întregul avion a fost recablat cu iluminare personalizată pentru a reproduce sistemul original de bord în timp ce se află la sol, precum și alimentarea de la rețea. Panourile de tavan din secțiunea economică au fost îndepărtate, împreună cu compartimentele centrale pentru bagaje, oferind o vedere mai bună asupra funcționării interioare a aeronavei, care a intrat pentru prima dată în flota British Airways în februarie 1994 și a luat ultimul zbor de pasageri pe 6 aprilie 2020.
Modificarea a costat aproape 500.000 de lire sterline (671.000 de dolari). Cu toate acestea, Harvey subliniază că aproximativ 200.000 de lire sterline (268.000 de dolari) au fost cheltuite pentru montarea unei noi plăci de beton și 80.000 de lire sterline (107.000 de dolari) pentru costurile de recablare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News