Când aplicațiile Facebook, WhatsApp și Instagram au picat în toată lumea, un bărbat din Reșița a sunat la 112. Individul s-a plâns că nu poate vorbi cu soția sa pe Facebook Messenger.
Un bărbat din Reșița a fost atât de afectat de faptul că Facebook, WhatsApp și Instagram nu au funcționat timp de câteva ore, luni seară, încât a sunat la numărul unic de urgență 112. El s-a plâns dispecerului, în jurul orei 22.50, că nu își poate apela soția pe Facebook Messenger.
Bărbatul a fost consiliat de către polițiștii Centrului Operațional și i s-a explicat faptul că acesta nu este un motiv întemeiat pentru a apela numărul unic de urgență 112.
„Ieri, ora 22.47, un bărbat din Reșița a apelat numărul unic de urgență 112 pentru a sesiza că este nemulțumit de faptul că nu funcționează o aplicație de pe o rețea de socializare și nu poate vorbi cu soția sa”, a transmis IPJ Caraș-Severin.
„Românii mai sună la numărul unic de urgență să se plângă și de faptul că le-a picat curentul sau chiar de modul în care sunt serviți în restaurante ori de zgomotul produs de aerul condiționat din magazine”, a mai transmis IPJ Caraș-Severin.
VEZI ȘI: Averea lui Mark Zuckerberg a scăzut cu aproape 7 miliarde de dolari în câteva ore
- apelarea prin sistemul naţional Apeluri de urgenţă 112 trebuie făcută numai în cazuri de urgenţă, care necesită intervenţia promptă a structurilor de poliţie pentru soluţionarea evenimentului;
- este important ca indiferent de situaţia în care vă aflaţi, să vă păstraţi controlul şi să răspundeţi la întrebările pe care vi le adresează operatorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale sau al dispeceratului de poliţie, pentru a scurta timpul de culegere a datelor necesare efectuării intervenţiei de către structura competentă;
- este important să comunicaţi cu exactitate timpul şi locul producerii evenimentului, numărul şi semnalmentele persoanelor implicate, numărul camerei/apartamentului, intersecţii, cartiere, străzi apropiate, obiective din zonă etc;
- nu abuzaţi de acest număr de telefon fără motiv real, nu apelați numărul de urgență pentru a face glume, farse, pentru a adresa injurii operatorilor, pentru a solicita diverse informații care nu fac obiectul unei intervenții de urgență (starea vremii, mersul trenurilor, ora exactă, date de contact ale autorităților sau probleme tehnice la diferite rețele de socializare, precum în cazul prezentat anterior).
- Nu sunați la 112 pentru probleme non-urgente! Apelurile non-urgente reprezintă acele situații în care nu este nevoie de intervenția imediată a echipajelor Ambulanței, Poliției, Pompierilor sau ale Jandarmeriei. Apelarea nejustificată a numărului 112 poate costa viața unei persoane aflate în pericol. În timp ce operatorul se ocupă de un apel non-urgent, pe linie poate aștepta o persoană care are într-adevăr nevoie de ajutor!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu